اتاق مدیر یکی از مهمترین بخش های به کار رفته در محیط هر اداره و سازمان رسمی است که نقش موثری در پیشبرد اهداف مجموعه مورد نظر ایفا می کند. از این رو دیزاین و طراحی این اتاق ها باید با کیفیت بالایی انجام شود.

در این اتاق ها از انواع تجهیزات و لوازم کاربردی استفاده می کنند. هر یک از این لوازم با طراحی به خصوصی در بخش های مختلف اتاق های مدیریت جای می گیرند. استفاده از مبلمان رسمی و اداری در این محیط ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اجزای اتاق مدیریت بر اساس نحوه چیدمان و سبک دکوراسیون انتخابی گزینش می شوند.

اهمیت دکوراسیون اتاق مدیریت

فضای دفتر مدیریت نقش کلیدی در تصمیم گیری های مهم اداری ایفا می کند. در این اتاق ها اغلب افراد مهمی رفت و آمد می کنند. از ارباب رجوعانی که طرف قرارداد سازمان مورد نظر هستند تا کسانی که برای پیشبرد بهتر و بیشتر اهداف مجموعه در سازمان مورد نظر حضور به عمل می آورند.

از این رو توجه به رسمیت و زیبایی دیزاین اتاق مدیر یک اصل اساسی است. معمولا مهمترین اتفاقات هر اداره ای در دفتر مدیریت انجام می شود. پس توجه به ابهت و اقتدار این فضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این زمینه المان های بسیار زیادی مورد توجه مهندسین طراحی دکوراسیون قرار دارند.

از میان آن ها می توان به مواردی چون رنگ مناسب برای اتاق مدیر، اجزا و اکسسوری های رسمی و خاص، نورپردازی استاندارد در محیط و… اشاره کرد که هر یک با دقت و ظرافت بسیار بالایی انتخاب می شوند.

در طراحی دکوراسیون این بخش از اداره به دکور سایر قسمت ها نیز توجه می شود. در نظر داشته باشید که کلیه فاکتورهای به کار رفته در این فضا بر کسانی که در اتاق مدیر حضور به عمل می آورند، تاثیر می گذارند.

استفاده از روانشناسی رنگ ها در این اتاق برای بهره بری بیشتر از جلسات برگزار شده در این اتاق ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

صندلی مدیریتی نیلپر

صندلی مدیریتی گلدسیت

صندلی مدیریتی ویهان

صندلی اداری ایتوک

میز مدیریتی کی وود

نقش رنگ ها در طراحی اتاق مدیریت

میز مدیریت، انواع صندلی مدیریت و سایر لوازم به کار رفته در این فضا باید با رنگ بندی اصولی و دقیقی انتخاب شوند. در این محیط ها از میز و صندلی اداری نیز استفاده می کنند که فضا را تکمیل می کند.

استفاده از رنگ های روشن در این فضا یکی از ارکان اساسی طراحی به شمار می رود. در صورتی که این قبیل رنگ ها را در دکوراسیون و دیزاین دفتر مدیریت به کار ببرید، حسی از اعتماد به نفس را در ارباب رجوعان ایجاد خواهید کرد.

به این ترتیب آن ها ساده تر برای همکاری با این سازمان تصمیم می گیرند. استفاده از این رنگ ها احساس آرامش را نیز در افراد تقویت می کند. 

مبلمان به کار رفته در اتاق های مدیریتی

رنگ مبل و انواع تجهیزات اداری به کار رفته در اتاق مدیر از مهمترین نکاتی است که در این محیط ها باید مورد توجه قرار داشته باشد. در این اتاق ها از سبک های مختلفی از مبلمان اداری نیز استفاده می کنند.

در هر فضایی انتخاب مبل مناسب نقش تاثیر گذاری در زیبایی محیط بر جای می گذارد. اگر می خواهید، مبلمان شما تاثیر مطلوبی در دکوراسیون اتاق مدیریت داشته باشد، باید به اصول انتخاب آن ها برای این محیط ها دقت داشته باشید.

در این محیط ها باید به فضا نیز دقت کنید. در صورتی که فضای کار شما ابعاد کمی دارد، بهتر است محیط برگزاری جلسات و اتاق مدیر را با هم ادغام کرده و به این ترتیب در فضای اداره خود صرفه جویی نمایید.

در صورتی که محیط اداره وسیع باشد، دکوراسیونرها قدرت مانور بیشتری در این محیط ها خواهند داشت. در انواع سبک های طراحی اتاق مدیریت از میز و صندلی های یکسره نیز استفاده می شود که در فضای استفاده شده صرفه جویی می کنند. به این ترتیب هزینه های دکوراسیون فضا نیز به شدت کاهش می یابد.

دقت داشته باشید که در اتاق های مدیریت استاندارد، باید مبلمان مخصوص میهمانان نیز تعبیه شده باشند. این مسئله نشانه احترام مدیریت به ارباب رجوعان است.

نورپردازی در اتاق مدیریتی

لوستر اداری نیز یکی از آن دسته تجهیزات مورد نیاز و ضروری اتاق مدیریتی است که باید با دقت کافی انتخاب شود. دکوراسیون اداری اتاق مدیریت بدون وجود نورپردازی با کیفیت در محیط تکمیل نمی شود.

اهمیت نورپردازی در محیط های اداری بیشتر از محیط های غیر رسمی است. چرا که در این فضاها اغلب فعالیت های مهمی انجام می شود و افراد برای کتابت و خواندن نیاز به نور بیشتری دارند.

به همین خاطر در این محیط ها بیشتر از زیبایی نورپردازی، کیفیت و استاندارد نورپردازی محیط مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از نور و چراغ های مختلف در فضای اتاق مدیر باید به گونه ای باشد که چشم افراد حاضر خسته نشده و راندمان کاری آن ها کاهش پیدا نکند.

به این ترتیب بهترین تاثیرگذاری را در پیشبرد اهداف اداره مذکور خواهند داشت. در استفاده از این نورها باید به تنظیم دقیق آن ها نیز در فضای مورد نظر دقت داشته باشید.

طراحی اتاق اداری با استفاده از قفسه ها و فایل ها

اصول طراحی اتاق مدیریت در میان مهمترین مباحث معماری داخلی قرار می گیرد. به همین خاطر استفاده از این صنعت برای بهره بری بیشتر از فضاهای رسمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

در طراحی این بخش ها باید به قفسه ها و فایل ها نیز دقت داشته باشید. این اجزا به مرتب شدن محیط کمک کرده و فضای اداره ها را طبقه بندی می کند.

این مسئله راندمان کاری نیروها را نیز افزایش می دهد. از قفسه ها و فایل ها در اتاق مدیریت لاکچری نیز استفاده می کنند. به جز اتاق مدیریت مدرن، از این اقلام در بخش های مربوط به کار کارمندان و پرسنل اداره نیز استفاده می شود.

این اقلام بر روی دیوار نصب شده و انواع برگه ها و ورقه های اداری را در خود جای می دهند. هر یک از این برگه ها در این فایل ها به صورت سازماندهی شده مرتب می شوند. طراحی اتاق مدیریت باید به صورت اصولی انجام شود و دسترسی مدیر سازمان به همه بخش های محیط به سادگی حاصل شود. به همین خاطر از فایل ها و قفسه ها استفاده می کنند.

این محصولات باید از جنس مبلمان و میزهای اداره باشند. در غیر این صورت زیبایی و هماهنگی ساختار دکوراسیون اتاق مدیریت بر هم می خورد.

میزهای مخصوص اتاق مدیریتی

پلان اتاق مدیریت با استفاده از انواع میز، صندلی، مبلمان، فایل، قفسه و کمد و… تکمیل می شود. بدون وجود میزها در این فضا بسیاری از امور اداره ها ناقص می ماند. به همین خاطر نیز انواع میزها در این فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از آن ها برای استفاده شخصی مدیریت تعبیه می شوند. استفاده از میزهای بزرگ برگزاری جلسات نیز در این محیط ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اتاق های مدیریت در سبک های مختلفی طراحی و دیزاین می شود.

طراحی اتاق های مدیریت بسته به سلیقه مشتریان تعیین شده و از طرح ها و سبک های مختلفی در این خصوص استفاده می کنند. برای خرید این میزها باید به ابعاد اتاق مدیریت دقت داشته باشید و بر این اساس یک انتخاب مناسب و کاربردی برای فضای مورد نظر داشته باشید.

میز مخصوص اتاق مدیریت باید ابعاد بزرگتری نسبت به میزهای کارمندی داشته باشد. به این ترتیب تفاوت سمت ها در اداره ها بهتر نمایان می شود.

آکسسوار اتاق مدیریت

استفاده از لوازم دکوری و اجزای مختلف در این محیط ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید، از سبک های دکوراسیون اتاق مدیریت شیشه ای در این محیط ها بهره ببرید و یا از سبک های دیزاین چوبی در این اتاق ها استفاده کنید.

بسیاری از مردم تصور می کنند، اتاق مدیریت ساده دیزاین می شود. در صورتی که این تفکر ریشه علمی و اصولی ندارد. در اتاق های مدیریتی نیز می توان از انواع اکسسوری ها و لوازم دکوری استفاده کرد که کیفیت دیزاین محیط را چندین برابر افزایش می دهند.

شما می توانید، بسته به سبک طراحی  و رنگ اتاق مدیریت خود از انواع تابلوهای زیبای هنری، مجسمه و لوازم تزیینی استفاده کنید. بر روی میز مدیریت نیز وجود این اجزا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و زیبایی محیط را افزایش می دهد.

جمع بندی

در این گزارش در رابطه با اتاق های مدیریت و اجزای مهم به کار رفته در آن اطلاعاتی ارائه کردیم. هر یک از بخش های این اتاق ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و لازم است که هر یک با دقت بالایی انتخاب شوند.

در صورتی که طراحی اتاق مدیریت خود را به افراد کاردان و ماهر این عرصه بسپارید، نتیجه حاصله خوشایندتر خواهد بود. این مسئله حتی به پیشرفت امور کاری شما نیز کمک می کند.

صندلی مدیریتی نیلپر

صندلی مدیریتی گلدسیت

صندلی مدیریتی ویهان

صندلی اداری ایتوک

میز مدیریتی کی وود