اهمیت انتخاب رنگ مبل درست به اندازه خرید یک خانه است. به هر حال شما قرار است زمان زیادی را در سالن پذیرایی‌تان صرف کنید، پس به انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون منزل، اهمیت دهید.

علاوه بر این که سالن پذیرایی، فضایی است برای ریلکس کردن و دور هم جمع شدن، مبل‌ها، نقطه کانونی هر سالنی هستند. با توجه به ابعاد و نحوه قرارگیری‌شان، به صورتی هستند که حتی اگر به مدل و رنگش اهمیتی ندهید هم در چشم می‌آیند. با این حال انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون منزل نه‌تنها باعث یکپارچگی سالن می‌شود بلکه نشان از شخصیت شما خواهد داشت. همه کاری که لازم است بکنید این است که تصمیم بگیرید می‌خواهید معقولانه به نظر برسید یا از آن دسته از افرادی باشید که جسورانه دست به کاری می‌زنند؟

اول | پیش از خرید، خوب بگردید!

یک مجله مربوط به طراحی داخلی بردارید که برای شروع کمکتان کند. این مجلات قرار نیست راهنمایی خاصی در انتخاب رنگ به شما بدهد اما پر از عکس‌هایی است که سالن‌های پذیرایی حرفه‌ای طراحی شده را نشان می‌دهد و می‌تواند به خوبی به شما ایده بدهد. همچنین می‌توانید در سایت‌های مختلف هم جستجو کنید و ببینید چیزی گیرتان می‌آید یا نه.

دوم | برای داشتن ظاهری منسجم، از رنگ‌هایی استفاده کنید که مکمل چیدمان فعلی‌تان باشد!

یکی از راه‌های آسان انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون منزل این است که این انتخاب را بر اساس دیگر رنگ‌های موجود در سالن انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های مکمل می‌تواند تضمین کند که قرار است یک ست جذاب ایجاد شود و به شما کمک می‌کند بهترین سایه رنگ را انتخاب کنید. مثلاً اگر لوستر، فرش یا نقاشی نارنجی‌رنگی در سالن وجود دارد پس مبل باید آبی باشد. همچنین می‌توانید رنگ‌هایی از یک خانواده را انتخاب کنید و برای چیدمان خود استفاده کنید.

سوم | با رنگ و طرح‌های برجسته، جسورانه حرف بزنید!

مبل معمولاً نقطه کانونی سالن پذیرایی است، پس سعی کنید با آن حرفتان را بزنید. سراغ رنگ‌های برجسته‌ای مثل یشمی، یاقوت سرخ یا کبود بروید. برای مثال اگر فرش سفید دارید، مبل خاکستری تیره یا کمی نزدیک به سیاه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید طرح‌های بزرگی مثل طرح گل یا خط دار انتخاب کنید که بیشتر دیده شود. حواستان به طرح‌های خاصی که انتخاب می‌کنید هم باشد. برخی پارچه‌ها می‌توانند باعث شوند که هزینه بیشتری بپردازید.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی

چهارم | اگر مبل خنثی انتخاب کنید با هر سالنی متناسب است!

مبلی با رنگ خنثی مثل کرم، خاکستری یا آبی تیره به هر سالنی می‌آید. همچنین می‌توانید به راحتی ظاهر مبلتان را با اضافه کردن کوسن و بالش، عوض کنید. برای مثال، می‌توانید از مبل خاکستری خود با چند کوسن قرمز و سفید استفاده کنید. وقتی از ظاهرش خسته شدید، می‌توانید کوسن‌ها را مجدداً با رنگ‌های دیگری عوض کنید. به همین راحتی.

پنجم | رنگ مبلتان را با فضای بیرونی متناسب کنید تا سالنتان زنده شود!

اگر پنجره‌های زیادی در سالن پذیرایی‌تان وجود دارد، می‌توانید مبل خود را با هر چیزی که در فضای سبز بیرون هست، متناسب کنید. برای مثال، اگر در منطقه‌ای جنگلی زندگی می‌کنید که رنگ‌های قهوه‌ای و سبز زیادی در آن است، می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سایه‌های گل و گیاه نیز در طراحی مبل خود استفاده کنید. آن‌هایی که در شهر زندگی می‌کنند می‌توانند از رنگ ساختمان‌های اطرافشان استفاده کنند.

ششم | حواستان به این باشد چه کسانی قرار است از این مبل استفاده کنند؟

پیش از انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون منزل، باقی اعضای خانواده را در نظر بگیرید. اگر هم‌اتاقی، بچه یا حیوان خانگی دارید، شاید بهتر باشد بروید سراغ رنگ‌های تیره خنثی مثل خاکستری. برای مثال برخی بچه‌های کوچک می‌توانند خرابکاری کنند و آخرین چیزی که احتمالاً دلتان می‌خواهد این است که بیایید خانه و ببینید کل مبلتان از کثیفی پر شده است. همین وضعیت می‌تواند با حیوان خانگی مثل سگ یا گربه اتفاق بیفتد.

هفتم | به جایی که قرار است مبل قرار بگیرد، فکر کنید!

به جایی که قرار است مبلتان را بگذارید فکر کنید. برای مثال، اگر قرار است مبلتان را جلوی پنجره شیشه‌ای بزرگی بگذارید، آفتاب می‌تواند به مرور زمان پارچه‌تان را بپوساند. پس رنگ یا طرحی انتخاب کنید که به شکلی قابل توجه، رنگش نمی‌رود. مثلاً خاکستری یا کرم.

هشتم | به حس و حال کلی سالن هم توجه کنید!

آیا سالنی که مبل را در آن دارید قرار می‌دهید، برای ریلکس کردن، سرگرمی یا فقط برای مهمانی است؟ اگر هدف یا تم خاصی برای سالنتان وجود دارد، باید حواستان به رنگ هم باشد. اگر می‌خواهید برای سرگرمی از سالن پذیرایی استفاده کنید، رنگ‌های روشنی مثل قرمز و بنفش کاملاً مناسب است.

نهم | به شخصیت خودتان فکر  کنید!

اگر از آن نوع آدم‌ها هستید که مدام عوض می‌شوید، احتمالاً بهتر است سراغ رنگ‌های یکدستی مثل رنگ خنثی بروید. ازآنجایی‌که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما انتخاب چنین رنگی در کنار تزئینش با کوسن بهترین راه برای کسانی است که تنوع‌طلب هستند چرا که به سرعت می‌توانند کوسن‌ها را عوض کنند. مبلمان خاکستری، مشکی یا آبی تیره برای چنین شخصیتی کاملاً خوب است. همچنین می‌شود اکسسوری­های زیبایی به آن‌ها اضافه کرد. می‌توانید مبلی با روکش‌های متعدد انتخاب کنید که هرازگاهی آن‌ها را عوض کنید. برای آن‌هایی که سنتی‌تر هستند، می‌توانند هر رنگی دلشان می‌خواهد را انتخاب کنند.

دهم | پارچه‌ای انتخاب کنید که به سبک زندگی‌تان بیاید!

بسته به اعضای خانواده یا نوع دوستانی که دارید، بهتر است پارچه مبلتان را انتخاب کنید. برای مثال، اگر نگران گرد و خاک و کثیفی نیستید، می‌توانید مبل کتان بخرید. با این حال اگر انتظار کلی پارگی را دارید، بهتر است سراغ پارچه‌های بادوام‌تری مثل چرم یا پشم بروید. به خاطر داشته باشید که هر پارچه قیمت مختلفی دارد.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی