خسته شده‌اید؟ استخوان‌هایتان به صدا درآمده‌اند؟ چشمانتان از کمبود خواب، اذیت شده است؟ بعد از روزهای طولانی بررسی شرکت‌های مختلف و جستجو به دنبال مبلمان اداری متناسب با فضای کاری، نتوانسته‌اید چیزی پیدا کنید که با بودجه و کسب و کارتان متناسب باشد؟ اشکالی ندارد. ما هستیم که کمکتان کنیم. انتخاب مبلمان اداری متناسب با فضای کاری، به اندازه انتخاب نوع درست دفتر کار، اهمیت دارد. نه‌تنها باعث می‌شود تا افراد بهتر کار کنند بلکه میزان بهره‌وری و راندمان را هم تا حد زیادی بالا می‌برد. به همین خاطر در ادامه این مطلب قرار است به چند نکته مهم بپردازیم که به شما در داشتن انتخابی هوشمندانه، کمک شایانی خواهد کرد.

نمی‌شود همین طوری چیزی را انتخاب کرد و برای فضای کار طراحی کرد. برای انتخاب مبلمان اداری متناسب با فضای کاری باید به برخی نکات توجه کرد.

نکته اول | هزینه‌ها!

حسابداری استارتاپ‌ها کار ساده‌ای نیست. هر قرانی که خرج می‌شود، سرمایه‌گذاری است. باید به سرمایه‌گذاران نشان دید که پول‌ها را دارید هوشمندانه خرج می‌کنید. به همین خاطر پیش از خرید مبلمان اداری، بهتر است به هزینه آن توجه کنید. چقدر قرار است روی میز تحریر یا صندلی اداری خرج کنید. چند عدد قرار است بخرید؟ ارزیابی بودجه پیش از دست به کار شدن، بهترین کار است. برای صرفه‌جویی همیشه می‌توانید سراغ مبلمان دست دوم بروید. جستجویتان را بکنید و درنهایت تصمیم نهایی برای خرید را بگیرید. عجله‌ای در کار نیست.

نکته دوم | نیازها

کارمندان بیشتر روز را به صورت نشسته کار می‌کنند. پس فراهم کردن صندلی راحت و میز تحریر، یک الزام است. امروزه، صندلی‌ها و میزهای ارگونومی از این جهت که کار کردن را ساده کرده‌اند، بسیار محبوب شده‌اند و همچنین مراقب سلامتی افراد هم هستند. با معروف شدن این محصول در بازار و همچنین تولید انبوه آن، می‌توانید این نوع مبلمان اداری را با قیمتی مناسب خریداری کنید. علاوه بر میز و صندلی، همچنین می‌توانید دیگر مبلمان اداری‌ای که دفتر کارتان را شیک می‌کند را بسته به نوع کسب و کارتان خریداری کنید. آیا به دنبال اتمسفری کافه مانند هستید که کارمندان به سادگی بتوانند با یکدیگر ارتباط بگیرند؟ میز بزرگی با چند عدد صندلی بخرید. آیا به دنبال فضای رسمی‌تری هستید که تمرکز افراد را به همراه دارد؟ میز تحریر بخرید. برنامه‌تان هرچه هست، به خاطر داشته باشید که انتخاب شما باید دفترتان را به محیطی مفید تبدیل کند.

نکته سوم |انعطاف و کاربردی بودن!

چیز دیگری که باید به آن توجه کنید، کاربردی بودن و انعطاف مبلمان اداری است. آیا میز تحریر شما جایی برای ذخیره فایل‌ها و پرونده‌ها دارد؟ آیا می‌توانید پایتان را دراز کنید و زیر میزتان چرت کوتاهی بزنید؟ آیا آن‌قدر راحت است که بتوانید به سادگی کارتان را بکنید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای کرده‌اید. مبلمانی که چند عملکرد دارند همیشه انتخاب بهتری هستند. تعادل میان عملکرد خوب و هزینه پایین، همان چیزی است که دنبالش هستیم.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

نکته چهارم | ابعاد

منطقی است که مبلمانی بخرید که به لحاظ ابعاد در دفتر کارتان جا شود. آوردن مبلمان بزرگ باعث می‌شود که بیشتر فضای دفتر کارتان از بین برود. در فضای شلوغ، کارمندانتان راحت نمی‌توانند جابجا شوند. بنابراین، اول از همه ابعاد دفترتان را دربیاورید و از آن طریق پیدا کنید چقدرش را می‌توانید به مبلمان اختصاص دهید. چیدمان مبلمان اداری به شیوه‌ای خاص نیز می‌تواند باعث شود تا همه چیز خوب به نظر برسد. حواستان باشد هنگام انتخاب مبلمان اداری متناسب با فضای کاری، حتماً جای اضافی برای راحت بودن اعضای گروه، بگذارید.

نکته پنجم | ارزش زیبایی شناسانه و هویت برند

آن مبلمان اداری‌ای را بخرید که بتواند باعث زیبایی دفترتان شود. طراحی خوب دفتر می‌تواند حس و حال را خوب کند، استرس را کاهش دهد و بهره‌وری را بالا ببرد. برای انجام چنین کاری، داشتن سابقه‌ای در مطالعه روانشناسی رنگ می‌تواند کاملاً مفید باشد. مثلاً اگر می‌خواهید دفترتان اتمسفری پرانرژی و خلاق داشته باشد از رنگ نارنجی استفاده کنید .اگر می‌خواهید پر از خرد باشد، آبی خوب است. با این حال، حواستان به وقتی‌که چند رنگ را انتخاب می‌کنید، باشد. اگر چند رنگ مختلف را کنار هم بگذارید، می‌تواند هویت برندتان را از بین ببرد و همچنین باعث سردرد کارمندانتان بشود. علاوه بر این، سراغ مبلمان اداری‌ای نرود که فقط از رنگ و طراحی‌اش خوشتان آمده است. باید مدلی را انتخاب کنید که به برند یا شخصیت دفترتان می‌آید. مبلمان اداره شما باید به لحاظ زیبایی و راحتی، ارزش ایجاد کند. باید منعکس‌کننده فرهنگ و هویت شرکتتان باشد.

نکته آخر | تمیزی

اگر مبلمان دفترتان دارای 5 فاکتور بالایی باشد، خرید آن مرحله بعدی است. به خاطر داشته باشید که حتماً پیش از این که آن‌ها را وارد دفترتان کنید، ضدعفونی می‌کنید. چه از فروشگاه خریده باشید و چه از فروشگاه اینترنتی نیلپر، حتماً حتماً باید آن را ضدعفونی کنید. مبلمان تمیز، باعث سلامتی دفتر کارتان می‌شود و مریضی در اداره‌تان به مراتب کمتر خواهد شد.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر