یک میز اداری تنها یک میز نیست! در واقع مکانی است که شما به عنوان یک کارمند ساعت‌های زیادی را پشت آن می‌گذرانید و زندگی می‌کنید. به همین دلیل میز کار در واقع خانه دوم شما در خارج خانه است و حتماً نیاز است که راحتی شما را فراهم کند و هم‌زمان کاربردی باشد.

اگر کارمندی پشت میز اداری خود احساس راحتی نکند، هیچگاه نخواهد توانست به حداکثر بهره‌وری خود نزدیک شود. خودتان را در این جایگاه قرار دهید و تصور کنید تمام روز کاری پشت میزی نشسته‌اید که راحت نیست. کمرتان درد گرفته. میز خیلی کوچک است. فضای کمی دارید و برای یافتن وسایلتان باید یک جست‌و‌جوی حسابی راه بیندازید چون نمی‌توانید نظم و ترتیبی به آن‌ها بدهید.

یک دیزاین بد و یک انتخاب بد قطعاً نمی‌تواند به افزایش بهره‌وری شما منتهی شود. به همین دلایل اینجا قصد داریم انواع میز اداری را به شما معرفی کنیم تا بر اساس این شناخت، میزی مناسب نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

انواع اصلی میز اداری

درست مثل صندلی اداری که پر تنوع است، انواع مختلفی از میز اداری هم وجود دارد. برای سلامتی شما ضروری است که میز درست را برای نیاز خود انتخاب کنید. از راه درست انتخاب کردن میز و صندلی می‌توانید راحتی خود را بیشتر و بهره‌وری را افزایش دهید. یک کارمند خوشحال، یک کارمند موفق و کاراست.

انواع میز اداری که می‌توانید در نظر بگیرید:

میز موج‌دار یا منحنی

میز نیمکتی

میز پذیرش

میز جلسه.

البته انواع خاص‌تر و کم‌کاربرد‌تری هم وجود دارد اما انتخاب‌های اصلی شما از میان گزینه‌هایی است که نام بردیم. بیایید نگاهی به هر کدام بیندازیم و هر یک را مختصری معرفی کنیم.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

میز اداری منحنی

این نوع میز زمانی رایج شد که هنوز کامپیوترهای رومیزی بزرگ، انتخاب تکنولوژیک ادارات بودند و میزها یک منحنی درست مقابل کامپیوتر داشتند که برای نشستن بود. این قسمت همچنین بزرگ‌ترین و پهن‌ترین قسمت میز بود چون مانیتور روی میز جای زیادی اشغال می‌کرد.

این روزها همچنان هم می‌توانید از این میزها استفاده کنید. اگر هم‌زمان از لپ‌تاپ و تبلت و کامپیوتر رومیزی استفاده کنید، باز هم در هر دو طرف فضا برای شما باقی می‌ماند.

میزهایی مثل این، معمولاً در سمت چپ لبه‌های کوتاه‌تری دارند و طولشان در سمت راست بلندتر است.

منحنی هم درست در میانه است و صندلی اداری درست در آن قرار می‌گیرید. این البته به این معنا نیست که شما حتماً باید در این وضعیت بنشینید. اما شما در این حالت انعطاف بیشتری را تجربه می‌کنید. بهترین راه برای توصیف این میز توصیف آن به شکل حرف ال است. گاهی در بازار این میز را با همین اسم یعنی میز اِل می‌شناسند.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر