اگر در دکوراسیون منزلتان به ترکیب رنگ های مشکی و طلایی فکر می کنید مطالعه این مطلب جالب کار انتخاب را برایتان آسان تر خواهد کرد. از گذشته ترکیب این دو رنگ خاص یادآور سبک باشکوه کلاسیک بود. با این حال رنگ دکوراسیون مشکی طلایی همانطور که می تواند دکوراسیونی تجملی و زیبا بسازد ممکن است نشان از اشرافیتی داشته باشد که مورد پسند گروهی از افراد نیست.
برخی در به کارگیری این جفت رنگی برای دکوراسیون منازل با وسواس و تردید عمل می کنند چرا که پیشینه استفاده از این رنگ ها چه در ایران و چه در کشورهای دیگر به قصرها و منازل پادشاهان و امپراطوری ها برمی گردد. برای مثال تزیینات طلایی رنگ به کار رفته در قصرهای فراعنه مصر در اصل طلاکوبی و طلاکاری بودند و خود عنصر گرانبهای طلا در در طراحی داخلی حضوری پررنگ داشت. 

رنگ دکوراسیون مشکی طلایی برای خانه های امروزی؟

اکنون این ترکیب رنگ خاص و باشکوه مرزهای قصرهای باستانی، سبک کلاسیک، وینتج و عصر ویکتوریا را پشت سر گذاشته و در منازل با مساحت های مختلف به زیبایی قابل اجراست. این چرخش تا جایی پیش رفته است که امروزه ترکیب رنگی مشکی طلایی به طور ویژه در سبک معاصر هم به کار گرفته می شود و همه نگاه ها را به خود جلب می کند.
این روزها می توان از این رنگ ها در کاغذ دیواری، رنگ دیوار، کاشی ها و جزئیات ظریف تزیینی استفاده کرد و حاصل کار به همان میزان گذشته چشمگیر و‌ شگفت انگیز است.
با توجه به این که ترکیب رنگ دکوراسیون مشکی طلایی در منزل می تواند دامنه وسیعی از سبک ها را در برگیرد در ادامه به نحوه اجرای صحیح آن در قسمت های مختلف منازل امروزی می پردازیم.

مشکی و طلایی در اتاق نشیمن

استفاده از رنگ های متضاد در فضای نشیمن که اوقات زیادی در آن سپری می شود در عین وسوسه انگیز بودن نیاز به جسارت زیادی دارد. بسیاری از افراد برای این فضا رنگ های خنثی را ترجیح می دهند. ولی اگر به دنبال تمایز و تغییر جدی هستید ترکیب رنگی مشکی و طلایی انتخابی فوق العاده است.
با وجود باور عموم در مورد رنگ مشکی در دکوراسیون که معتقدند این رنگ فضا را کوچک، دلگیر و تاریک نشان می دهد امروزه رنگ مشکی در دکوراسیون هال و پذیرایی در قالب کاغذدیواری و مبلمان و … بسیار محبوب است.

مشکی و طلایی در فضای غذاخوری

مشکی مکمل فوق العاده ای است که در کنار طلایی حس خوبی از تجمل و زیبایی به فضا می بخشد. هر چه تم منزل به سبک کلاسیک نزدیک تر باشد دست شما در استفاده از رنگ طلایی بازتر است و اگر هم سبک مدرن را می پسندید می توانید رنگ غالب را مشکی انتخاب کنید و طلایی را در دیگر اجزای دکوراسیون نظیر مبلمان، آباژور، صندلی های ناهارخوری و… به کار بگیرید. انتخاب مبلمان مشکی و طلایی به فضای شما غنا و زیبایی منحصر به فردی می بخشد.
نکته: نورپردازی در این ترکیب رنگی اهمیت زیادی دارد و استفاده هوشمندانه از منابع نور می تواند این فضا را به محبوب ترین نقطه منزل بدل کند.

رنگ مشکی در دکوراسیون هال و پذیرایی در قالب کاغذدیواری و مبلمان و …بسیار محبوب است

جلوه رنگ دکوراسیون مشکی طلایی در اتاق خواب

اگر فضای اتاق خواب دیگر برایتان دلپذیر و جذاب نیست زمان ایجاد تغییرات چشمگیر در آن فرا رسیده است. اغلب ما برای آنکه اتاق خواب گوشه ای دنج و آرامش بخش باشد رنگ دیوارها یا کاغذدیواری را از رنگ های خنثی انتخاب می کنیم که بعد از مدتی برایمان تکراری و خسته کننده می شود. بهترین جایگزین مشکی و طلایی است. رنگ مشکی و طلایی را می توان در اتاق خواب به اندازه و جای درستش استفاده کرد. مشکی اتاق خواب شما را پر رمز و راز نشان می دهد و طلایی هم حال و هوای فانتزی اتاق را تعدیل می کند. ترکیب رنگ دکوراسیون مشکی طلایی را مانند تصاویری که ملاحظه می کنید در جزییاتی نظیر پرده ها، پاتختی، اکسسوری ها و کاغذدیواری پیاده کنید. حاصل کار اتاق خوابی رمانتیک و شیک خواهد شد.

مشکی اتاق خواب شما را پررمز و راز نشان می دهد

رنگ دکوراسیون مشکی طلایی در حمام

بسیاری از افراد برای انتخاب ترکیب رنگ مشکی و طلایی در فضای اتاق خواب‌ و نشیمن تمایل زیادی نشان نمی دهند و از ایجاد تغییر ناگهانی می ترسند. اما بدون شک این ترکیب رنگی در حمام و سرویس های بهداشتی امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و همه نگاه ها را به خود جلب می کند. یک حمام در کنار سرویس بهداشتی تیره رنگ تصوری از شکوه و توانگری را تداعی می کند که اضافه کردن طلایی به این تصویر جذاب تجمل بیشتری هم به آن می بخشد.
روشویی، شیرآلات و دیگر لوازم حمام در پاسخ به تقاضای امروزی با تنوع بسیاری در رنگ های مشکی و طلایی عرضه می شوند. این رنگ ها سال هاست در طراحی آیینه و کابینت های حمام ترند محبوب و پرفروش بازار هستند. شاید زمان آن رسیده باشد که با حمام آبی و سفید قدیمی تان خداحافظی و این فضا را به نقطه آرامشی جسورانه و‌مجلل بدل کنید.

یک حمام باسرویس تیره رنگ تصوری از شکوه و توانگری تداعی میکند

از رنگ طلایی بیشتر بدانیم

رنگ طلایی در هر خانه‌ ای حس لوکس و دراماتیک بودن ایجاد می کند. پالت رنگی طلایی به راحتی با اکثر رنگ ها ترکیب خوبی می سازد. در عین حال هر چه رنگ مکمل طلایی تیره تر و غنی تر باشد به دلیل تضاد ایجاد شده درخشش و‌ جلوه بیشتری پیدا می کند. هنگام استفاده از رنگ طلایی در دیوارهای سفید یا رنگ های روشن حتما به غلظت طلایی به کار رفته توجه کنید چرا که سایه های طلایی ملایم به راحتی در رنگ زمینه محو میشوند. 
به همین خاطر است که رنگ مشکی جفت بی نظیری برای طلایی محسوب می شود تضاد رنگی آن ها باعث درخشش بیشتر و مورد توجه قرار گرفتنشان در دکوراسیون می شود.

ایده های رنگ مبلمان و دکوراسیون مشکی طلایی

رنگ دکوراسیون مشکی طلایی یکی از ماندگارترین، تجملی ترین و چشمگیرترین ترکیب رنگ هایی است که یک فضای داخلی مدرن می‌تواند داشته باشد. تماشای جدیدترین قطعات مبلمان و لوازم منزل قطعا برایتان الهام بخش و لذتبخش خواهد بود:

این ناهارخوری مشکی با اجزای دکوراتیو طلایی رویکردی معاصر و دراماتیک به کل مجموعه طراحی داده است
این کنسول زیبا ایده الهام بخش دیگری از تلفیق مشکی و طلایی است. طراحی آن اغوا کننده است و شما را به سوی دنیایی جادویی و طلایی سوق می دهد و جنبه زنده و درخشان این ترکیب رنگی را به نمایش می گذارد
وقتی یک ایده هنری به بوفه تبدیل می شود فضای داخلی خاص و متفاوت خواهد شد. بوفه موندریان قطعه ای هنری و کلکسیونی است که در میان انواع مشابهش بی نظیر است. تلفیق آن با جزئیات طلایی رنگ حاصلی درخشان در بر دارد
این میز جلومبلی درست همان‌ چیزیست که این اتاق نشیمن مدرن نیاز دارد. آرایه های برنجی جلا داده شده و کناره های آیینه کاری شده این اثر هنری لوکس و در عین حال مدرن است
در این اتاق نشیمن امروزی عناصر مشکی و طلایی کلاسیک به ظرافت وارد شده است.
میز غذاخوری گرد در این اتاق پذیرایی با جزئیات تیره رنگ نمایشی از شکوه و درخشش برای هر طراح داخلیست.
ممکن است این میز جلو‌مبلی در نگاه اول ساده به نظر برسد اما در واقع خیلی هم ساده نیست. طراح نوار طلایی امتداد لبه را هوشمندانه به طرح افزوده است. این نوارهای طلایی مانند دانه های قیمتی تا پایه های میز هم امتداد یافته. این میز مشکی شیشه ای کشودار شیک و در عین حال کاربردیست.