صنعت گیم همیشه مورد توجه افراد زیادی بخصوص جوان‌ترها بوده­است. عوامل بسیاری وجود دارد تا هیجان گیم بیشتر شود که یکی از این موارد صندلی گیمینگ می­باشد. به علاوه، نشستن طولانی مدت می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را بر بدن وارد کند و گیمرها از این جهت بسیار آسیب­پذیرند. در واقع این صندلی‌ها ارتقا یافته صندلی‌های کامپیوتری هستند و طراحی‌های ارگونومیک خاصی که در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند نیازهای یک گیمر را برطرف نماید. این صندلی‌ها برای کسانی که در طول روز مدام با سیستم سروکار دارند نیز توصیه می‌شوند. صندلی گیمینگ در انواع مختلفی در بازار موجود می­باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در بین تنوع بسیار این صندلی­ها، بهترین صندلی گیمینگ کدام نوع است؟ انواع صندلی­های گیمینگ چه ویژگی­هایی دارند؟ در ادامه مقاله به بررسی تمام سوال‌ها در این زمینه می‌پردازیم.

صندلی گیمینگ ویهان

صندلی گیمینگ گلدسیت

بهترین صندلی گیمینگ

در بین تمام مدل‌های موجود در این زمینه، توجه به بهترین صندلی گیمینگ نقش بسزایی در رفع مشکلات بدنی دارد که در طول روز رخ می‌دهند. از این رو صندلی‌های گیمینگ مورد توجه گیمرها قرار گرفته­اند. شما می‌توانید توانایی و مهارت خود در بازی را با بهترین صندلی گیمینگ افزایش دهید چون این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا حس بهتری هنگام گیم به شما القا شود. عوامل بسیاری بر کیفیت بهترین صندلی گیمینگ تاثیر دارند و هر کدام از این عامل‌ها نقش مهمی در پشتیبانی از قسمت‌های مهم بدن ایفا می­کنند که اغلب توسط برخی از مبلمان اداری به آن‌ها توجه‌ای نمی‌شود.

معرفی انواع صندلی‌های گیمینگ

یکی از اجزای اصلی گیم، صندلی استاندارد گیمینگ است. برای گیم صندلی‌های مخصوص وجود دارد همانطور که برای کارهایی مانند کنفرانس، میز کنفرانس یا برای برای تقسیم­بندی بخش‌های اداری، پارتیشن اداری نیاز است. این صندلی‌ها در انواع مدل‌ها در بازار موجود هستند که هر کس بسته به نیاز یا سلیقه خود می‌تواند یکی از آن­­ها را خریداری کند. انواع صندلی‌های گیمینگ عبارتند از:

 صندلی‌ بازی کامپیوتری

این نوع صندلی برای نشستن پشت میز طراحی شده­است. همچنین برای بازی و هم به عنوان صندلی اداری مناسب می­باشد. صندلی بازی کامپیوتری دارای یک پایه چرخدار و یک صندلی پایه است. این صندلی­ها به شما کمک می‌کنند تا ارتفاع خود را تنظیم کنید. همینطور چرخ­ها اجازه می دهند تا به راحتی از مکانی به مکان دیگر حرکت نمایید. دسته­ها در این مدل طوری طراحی شده­اند که دست فرد هنگام استفاده از موس و کیبورد خسته نشود. به علاوه تیکه‌گاه ۹۰ درجه‌ای وجود دارد که مانع خستگی گردن می‌شود. به دلیل اینکه در طراحی این صندلی شباهت بسیاری به صندلی‌های مسابقه‌ای وجود دارد، به عنوان صندلی مسابقه‌ای هم معروف هستند. بیشتر گیمرها این مدل را در جایگاه بهترین صندلی گیمینگ می‌دانند.

صندلی‌ بازی کنسول

این نوع از صندلی‌ها در طرح‌های مختلفی موجود می‌باشند. معمولا پایه چرخ دار ندارند و طرح L شکل در آن‌ها دیده می‌شود. نام دیگر این صندلی، راک می‌باشد. ویژگی مهم این صندلی که باعث جذب افراد زیادی به خود شده، شامل قراردهی درگاه USB و اسپیکر است. در حالیکه صندلی‌های بازی به دلیل راحت نبودن مورد انتقاد قرار می‌گیرند، صندلی بازی کنسولی راحتی تا حد امکان را برای گیمر فراهم می‌سازد.

صندلی بازی گهواره‌ای

این صندلی‌ها، فاقد پایه و مفصل گرداننده هستند. صندلی بازی گهواره‌ای، جز راحت‌ترین صندلی‌های گیمینگ محسوب می‌شود. پشتی این صندلی دارای یک بالش برای سر و کمر است. انواع مختلفی از این نوع صندلی وجود دارند ولی از عالی‌ترین این نوع می‌توان به صندلی گهواره‌ای V اشاره کرد. صندلی V شکل شامل یک سیستم بی‌سیم داخلی، ورودی‌های استریوی RCA و بلندگوهای داخلی می‌باشد.

8 عامل مهم برای انتخاب بهترین صندلی گیمینگ

طبق تحقیقات انجام شده، یک گیمر ۱۳ ساله به طور متوسط ۷ ساعت در طول روز مشغول بازی است و گیمرهای هاردکور مدت زمان بیشتری را صرف اجرای بازی می‌کنند. هیجان برخی از این بازی‌ها به حدی بالا است که گیمر گذر زمان را متوجه نمی‌شود، در نتیجه این افراد نیاز به صندلی استانداردی دارند که خستگی بازی را به حداقل برساند. برای گیمرها وجود بهترین صندلی گیمینگ مهم‌تر از میز و صندلی اداری است که در شرکت‌ها استفاده می‌شود. عوامل مهمی در بهترین صندلی گیمینگ نقش دارند که عبارتند از:

قابل تنظیم بودن صندلی گیمینگ

این صندلی‌ها متناسب با قد هر فرد تنظیم می­شوند به طوری که اگر اندازه صندلی از قد شما بلندتر یا کوتاه‌تر باشد می‌توان با دسته مربوطه اندازه صندلی را با قد متناسب کرد. بهترین صندلی گیمینگ شرکت‌های معتبر قابلیت تنظیم در بخش‌های دیگر صندلی را نیز دارند.

پشتیبانی از گردن و گودی کمر

بهترین صندلی‌های گیمینگ‌ در بخش گردن و کمر، دارای بالشک‌های پشتیبانی هستند. وجود این بالشک‌ها سبب می­شود تا از آسیب رساندن به بخش‌های حساس بدن از جمله گردن و کمر جلوگیری شود. در برخی برندها می‌توان این بالشک‌ها را متناسب با فرم بدن خود تنظیم کرد.

بهترین تشک و روکش صندلی

بیشتر صندلی‌های گیمینگ با مواد مرغوبی ساخته شده و جنس به کار رفته در اغلب آن‌ها چرم مصنوعی است. اما در صندلی‌هایی که به تازگی وارد بازار شده ­اند، از ترکیب چرم و توری مخصوص استفاده می‌شود. همین ترکیب راحتی بیشتری را در طول بازی برای گیمرها به ارمغان می‌آورد.

دسته‌های قابل تنظیم

دسته صندلی جایی است که آرنج شما در این بخش قرار می‌گیرد. بهترین وضعیت قرار گرفتن آرنج در طول فعالیت به طوری است که دست در حالت استراحت باشد در نتیجه بهترین صندلی گیمینگ این قابلیت را دارد که این بخش از صندلی را متناسب با بدن هر شخص تنظیم کند.

سازگاری با بقیه وسایل گیمینگ

بازی کردن با کمک ایکس باکس، پلی استیشن، لپ تاپ و کامپیوتر، هر کدام صندلی مخصوص خود را می‌طلبد. حتی میزی که وسایل گیم روی آن قرار می‌گیرند نیز عامل مهم دیگری در انتخاب بهترین صندلی گیمینگ به شمار می‌رود. در نتیجه لازم است تا برای هر وسیله بازی یک صندلی مخصوص به خود تهیه شود.

تنظیم و تولید حرفه‌ای بهترین صندلی گیمینگ

تنوع و ساخت این نوع صندلی‌ها در بازار امروزه افزایش چشمگیری داشته و افراد با در نظر گرفتن سیستم بدنی خود می‌توانند بهترین صندلی گیمینگ را انتخاب کنند. از قابلیت‌های این صندلی می‌توان به تنظیم شیب، حرکت چرخ‌ها، تنظیم بخش مشخصی در صندلی و حرکت چرخشی صندلی به دور خود اشاره کرد.

پایه گردشی

پایه صندلی نقش اساسی در صندلی دارد. به توصیه بیشتر کسانی که در این زمینه تجربه کافی را دارند، بهترین پایه در صندلی‌های گیمینگ این است که دارای چرخ‌های محکم و ثابت، پنج شاخه و با دوام بالا باشد. به دلیل دسترسی سریع به موس و کیبورد بهترین صندلی‌های گیمینگ دارای نشیمن‌گاه مقاوم و در حال گردش به دور میله اصلی خود هستند.

بهترین برند‌های تولید کننده صندلی گیمینگ

با افزایش نیاز گیمرها به صندلی گیمینگ، تقاضا برای خرید این نوع صندلی­ها به سرعت افزایش یافت. با تولید صندلی گیمینگ در تنوع و طرح‌های فوق العاده، شرکت‌های بسیاری با یکدیگر شروع به رقابت کردند. از جمله برندهای معتبر ساخت صندلی گیمینگ می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند Maxnomic
  • برند X Rocker
  • برند DXRacer

معرفی 5 تا از بهترین صندلی‌های گیمینگ

در سال‌های اخیر پیدا کردن بهترین صندلی گیمینگ در طیف وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌ها آسان‌تر شده‌است به طوری که بسیاری از این صندلی‌ها به خوبی با برخی از میزها جفت می‌شوند. اگر شما هم یک گیمر حرفه­ای هستید، پیشنهاد می­کنیم به صندلی بازی به عنوان یک سرمایه‌گذاری مادام‌العمر فکر کنید. به عبارتی صندلی گیمینگ یک قهرمانی است که می‌توان ساعت‌ها به آن تکیه کرد. در حال حاضر از بهترین صندلی­های گیمینگ می­توان مدل­های زیر را نام برد:

صندلی کامپیوتر secretlab Titan 2020

این صندلی حداکثر وزن ۱۳۰ کیلوگرم را تحمل می­کند. مدل نام برده اکثریت فاکتورهای بهترین صندلی گیمینگ را دارا است و محققان در این زمینه این صندلی را پیشنهاد می‌دهند. از مزیت‌های مهم صندلی secretlab Titan 2020 می‌توان به تنظیم قسمت کمر و دست، به کار بردن فوم مناسب در ساخت آن و قابلیت چرخش به تمام جهات اشاره کرد.

صندلی آرکانو، کد BP750T2

این صندلی، جز صندلی‌هایی است که در گیم و ادارات قابل استفاده می‌باشد. دلایل بسیاری موجب شده که این مدل در دسته بهترین صندلی گیمینگ قرار گیرد. حداکثر وزنی که این صندلی برای آن طراحی شده ۱۳۰ کیلوگرم است. این مدل روکش لطیف و نرمی دارد که مانع عرق کردن کمر در طول روز می‌شود. از دیگر مزیت‌های صندلی آرکانو می‌توان به کاور ضدخش، چرخ‌های روان، بالشک‌های پشت گردنی و قفل‌کن کلاچی اشاره کرد.

صندلی Dxracer

جنس این صندلی به گونه‌ای است که از عرق کردن و کوفتگی بدن جلوگیری می‌کند. این برند پرطرفدار حداکثر وزن ۱۲۵ کیلوگرم را تحمل می‌کند. به جهت بالا بردن کارایی این صندلی، از روکش چرم، فوم سرد و روکش وینیل برای ساخت آن استفاده می‌شود. همچنین امکان تنظیم ارتفاع، تنظیم قسمت پشتی تا ۱۳۵ درجه و نیز تنظیم دسته‌ها در آن وجود دارد.

صندلی گیمینگ دی ایکس مدل OH/OK134

جنس اصلی این صندلی از فولاد و روکش چرمی است. این محصول قابلیت تنظیم ارتفاع، دسته و قسمت پشتی را دارد. حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند و ارتفاع آن به ۱۳۰ سانتی‌متر می‌رسد.

صندلی گیمینگ Respawn 200

این صندلی پشتیبانی کامل از بخش کمر را دارد. به علاوه دسته‌های آن با فرم بدنی هر شخص قابل تنظیم است و قسمت پشتی آن نیز هنگام استراحت تا ۱۳۰ درجه باز می‌شود. همچنین به دلیل تمرکز بالا در محافظت از کمر، این صندلی برای افرادی که از مشکلات ستون فقرات رنج می‌برند نیز مناسب است.

انواع جنس صندلی‌های گیمینگ

اگر بیشتر صندلی‌های گیمینگ را با یکدیگر مقایسه کرده­باشید، به این نکته پی برده‌اید که مواد به کار رفته نقش اساسی در مقاومت و کیفیت این صندلی­ها دارند. اگر صندلی گیمینگ دارای جنس مرغوبی نباشد ممکن است در عین هزینه هنگفت بابت خرید آن، محصول به سرعت از بین برود. به طور کلی صندلی‌های گیمینگ در سه جنس موجود هستند که عبارتند از:

پارچه

بدون شک استفاده از پارچه در بیشتر وسایل ساخت بشر قابل رویت است. پارچه در برابر چرم مقاومت کمتری دارد و در اثر برخورد با اجسام نوک تیز و برخی مایعات آسیب می‌بیند. اما یکی از مزیت‎های استفاده از پارچه این است که به عنوان یک خنک‌کننده عمل می‌کند و بدون شک صندلی‌های گیمینگ ساخته شده از پارچه نرم‌تر از صندلی‎‌هایی هستند که از چرم تهیه می‌شوند.

چرم

چرم یکی دیگر از موادی است که در بیشتر صندلی‌های گیمینگ‌ استفاده می‌شود. چرم طبیعی به عنوان یک خنک‌کننده طبیعی عمل می‌کند. با گذر زمان و افزایش جمعیت و نیز تقاضای بیش از حد چرم طبیعی، انواع چرم مصنوعی نیز وارد بازار شدند. از مهم‌ترین چرم‌های مصنوعی می‌توان به PU و PVC اشاره کرد. PU از چرم طبیعی ارزان‌تر، دارای استقامت کمتر و فرسودگی سریع­تر است. اما چرم PVC نسبت به چرم طبیعی و PU ارزان‎‌تر است و به عنوان یک ضد لک قوی عمل می‌کند. یکی از معایب این جنس چرم تنفس پذیری کم آن است.

توری

صندلی‌های گیمینگ که از جنس تور هستند به عنوان خنک‌ترین صندلی‌ها به شمار می‌روند اما با این وجود این جنس از صندلی‌ها به سختی پاک می‌شوند و اگر مراقبت‌های ضروری صورت نگیرد ممکن است سریع پاره شوند.

.

صندلی گیمینگ ویهان

صندلی گیمینگ گلدسیت