وقتی داریم درباره انتخاب مبل متناسب با ابعاد پذیرایی حرف می‌زنیم، درباره چیزی است که می‌توانید روی آن استراحت کنید، بخوانید، بخورید و بنوشید، با دوستان یا خانواده اوقاتی را بگذرانید، تلویزیون ببینید و حتی بخوابید. پس وقتی میگوییم این خرید به نوعی یک سرمایه‌گذاری است که باید سال‌ها به طور بینجامد، داریم از مسئله مهمی حرف می‌زنیم. در ادامه قرار است درباره 5 راهکار مهم در انتخاب مبل برایتان بنویسیم که باید هنگام خرید حواستان را حسابی جمع کنید. به هر حال در این اوضاع و احوال قرار است هزینه زیادی برای خرید مبل بپردازید و چه بهتر که مواردی را پیش از خرید در نظر بگیرید.

اول | قبل از خرید، امتحان کنید!

احتمالاً برای خرید تشک تخت خواب، پیش از اینکه بخرید، روی آن می‌نشینید که ببینید دست دوم است یا نه، درست است؟ حالا باید یک چنین کاری را روی مبل هم انجام بدهید. یک مبل معمولی عمق نشستی به اندازه حداقل 60 سانتی‌متر دارد که اگر پاهای بلندی داشته باشید به شما امکان مانور می‌دهد و اجازه می‌دهد اگر کوتاه‌تر هستید، نشستنتان را تنظیم کنید. اما عمق نشست‌ها متفاوت است پس حتماً مدل‌های مختلف مبل را امتحان کنید تا مطمئن شوید برای کمرتان خوب است یا نه. وقتی صحبت از ارتفاع نشیمنگاه به میان می‌آید، بیشتر طرح‌ها بین 45 تا 50 سانتی‌متر ارتفاع را دارند. هیچ درست و غلطی اینجا وجود ندارد، پس دوباره تأکید می‌کنیم پیش از خرید، کل خانواده را یک بار روی آن بنشانید.

اگر این مبل را برای یک زندگی دو نفره نیاز دارید و هر دو نفرتان می‌خواهید جوری باشد که وقتی روی آن می‌نشینید پاهایتان بالا باشد، حتماً عمق آن را چک کنید و یک بار روی آن بنشینید. اگر دلتان می‌خواهد روی مبل دراز بکشید به طول مبل دقت کنید که به اندازه‌ای باشد که بتوانید این کار را بکنید.

دوم | روی چارچوب مبل خود سرمایه‌گذاری کنید

برای انتخاب مبل متناسب با ابعاد پذیرایی هرچقدر برای چارچوب مبلتان هزینه کنید کم است –اهمیت دادن به این یک موضوع شما را می‌تواند خیلی جلو بیندازد. یک چارچوب محکم و یکپارچه احتمالاً انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. هم می‌توانید سراغ نوع فلزی‌اش بروید هم سراغ نوع چوبی آن. البته حواستان به گارانتی محصول هم باشد. حتماً و حتماً سراغ مبلی بروید که حداقل 15 سال گارانتی به شما می‌دهد. آن وقت اقدام به خرید کنید.

سوم | کوسن‌ها را بررسی کنید

به خاطر داشته باشید چیزی که روی مبل است به همان اندازه چیزهایی که خارج از آن مورد استفاده قرار گرفته، اهمیت دارد. وقتی صحبت به پشت و نشیمنگاه مبل می‌رسد، کوسن‌هایی که با پر، پر شده‌اند، بسیار راحت هستند اما آن‌ها را باید هر از گاهی مجدداً شارژ کرد، در حالی که کوسن‌هایی که با فیبر یا فوم پر شده باشند ممکن است شکلشان را از دست بدهند و در طول زمان از بین بروند. راه‌حل مناسب چیست؟ بهتر است کوسن‌هایی انتخاب کنید که ترکیبی از پر و فوم باشند تا پرها امکان انعطاف‌پذیری را به کوسن بدهند و فوم هم ساختار آن را بسازد. کوسن‌های پشتی که با پر درست شده‌اند و کوسن‌های نشیمنگاه که با فوم یا فیبر درست شده باشند، انتخاب‌های بسیار خوبی هستند.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی

چهارم | حواستان به جنس پارچه هم باشد

چه به دنبال رنگ برجسته‌ای باشید، چه طرح خاصی بخواهید یا به طور کلی به دنبال رنگی خنثی باشید، انتخاب جنس پارچه مبل تأثیر بسیار زیادی روی سالن پذیرایی‌تان خواهد گذاشت. پس به خوبی حواستان باشد که جنس پارچه‌ای را انتخاب کنید که با حس و حالی که در پذیرایی‌تان ساخته‌اید، متناسب باشد. مواد اولیه طبیعی ممکن است زیر نور شدید آفتاب از بین بروند پس به دنبال پارچه ترکیبی باشید اگر مبلمانتان نزدیک پنجره قرار دارد. این نکته نیز به طور خاص مهم است که در خانه‌ای که شلوغ است یا سگ و گربه دارید، بهتر است سراغ پارچه‌ای بروید که به راحتی بشود آن را تمیز کرد. در این صورت، حتی می‌توانید به دنبال کاورهایی باشید که روی مبلمانتان بیندازید و هر وقت لکه‌ای روی آن افتاد و کثیف شد به سادگی آن را داخل ماشین لباس‌شویی بیندازید و بشویید.

پنجم | اندازه‌گیری کنید

برای انتخاب مبل متناسب با ابعاد پذیرایی باید همه فضا را به خوبی اندازه‌گیری کنید. پس قبل از هر کدام از کارهایی که بالاتر گفته شد، متر را بردارید و دست به کار شوید. مترتان را که برداشتید، حداکثر ابعاد مبلی که می‌توانید در سالن پذیرایی قرار دهید را اندازه‌گیری کنید. حواستان به تناسب و فضاهای خالی هم باشد. قطعاً دلتان نمی‌خواهد مبلی بخرید که هیچ تناسبی با سالنتان نداشته باشد. بسیار مهم است که هم پهنا و هم عمق را اندازه‌گیری کنید. به این نکته توجه کنید که اگر سالن پذیرایی‌تان کوچک است، حتماً عمق مبل را باید اندازه‌گیری کنید. اگر قفسه دارید یا چیزهایی در سالن هست که می‌تواند برای ارتفاع مبل مشکل ایجاد کند، ارتفاعش را هم در نظر بگیرید. یک کاری که می‌توانید بکنید تا مطمئن شوید برای انتخاب مبل متناسب با ابعاد پذیرایی نیاز به چه مبلی دارید، این است که با روزنامه، ماکت مبل را بسازید و آن را در فضای خانه‌تان قرار دهید. در این صورت می‌توانید فضاهای خالی و هر آن چیزی که لازم است در نظر بگیرید را در ذهنتان داشته باشید.

درنهایت، عاقلانه خرید کنید!

درنهایت، ابعاد هر در و راه پله را اندازه‌گیری کنید و ببینید مبلی که می‌خرید از آن رد می‌شود یا نه. در این مطلب سعی کردیم راهکارهایی برای انتخاب مبل متناسب با ابعاد پذیرایی ارائه کنیم. قیمت مبل تا حد زیادی بالا رفته و حتماً پیش از اینکه وارد فروشگاهی شوید و کلی هزینه برای آن بدهید، به این نکته توجه کنید و موارد بالا را هم در نظر بگیرید. همه هدفمان از این مطلب، این است که سرمایه‌گذاری شما روی مبل هوشمندانه و درست انجام شود.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی