مبل ال نوعی چیدمان خاص برای اتاق نشیمن فراهم می‌کند. شکل ال مانند این مبل می‌تواند به تمام اتاق شکل ‌دهد. اگر مبل ال خریداری کرده‌ باشید، تنها باید جای آن ‌را در فضا خوب تشخیص دهید و در مناسب‌ترین گوشه قرار دهید.

اما اگر مبلمانی که در خانه دارید که مبل ال نیست و قطعات مبل راحتی معمول را دارد، ولی دل شما در گرو چیدمان ال است، باز هم راه‌حلی دارید. کافی است با چیدن مبل‌ها در کنار هم یک زاویه قائمه بسازید. میز جلو مبلیمعمولاً در گوشه این زاویه قرار می‌گیرد به طوری که از دو طرف به آن دسترسی وجود داشته باشد.

چیدمان ال اتاق نشیمن می‌تواند شامل یک کاناپه در یک سو و یک یا دو صندلی در طرف دیگر زاویه نود درجه باشد. می‌توانید در دو سوی زاویه کاناپه قرار دهید.  اگر از ابتدا مبل ال خریداری کنید که طراح کاناپه قبلاً ترتیب طراحی و طرز قرار گرفتن صندلی ها را داده است و شما با چیدن آن‌ها مشکلی نخواهید داشت.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی

بهترین مورد استفاده مبل ال

از آنجا که چیدمان غیرمتقارن، غیررسمی محسوب می‌شود،  مبل ال بهترین گزینه برای برای ساختن سبک‌های غیررسمی است. چیدمان ال بیشتر به این دلیل محبوب است که بسیار مناسب برای گپ زدن و دورهمی‌های خانوادگی و استراحت است.

باز بودن چیدمان ال از یک طرف، می‌تواند دعوت‌کننده و خوشایند باشد. همچنین مبل ال بسیار رفت‌وآمد بین مبل‌ها را راحت می‌کند و این خاصیت آن را بسیار مناسب خانه‌هایی می‌کند که کودک یا سالمند در آن‌ها زندگی می‌کنند.

موارد استفاده مبل ال

فضاهای کوچک و گوشه‌ها برای قرار دادن یک ست مبل ال ایدئال هستند. به این دلیل می‌گوییم ایدئال که مبل ال به اندازه دیگر مدل‌های چیدمان مبل، جا اشغال نمی‌کند و کاملاً در فضای کوچک یا در گوشه جای می‌گیرد و لازم نیست کل فضا را به آن اختصاص دهید.

 کاربرد دیگری که مبل ال دارد این است که می‌توان آن را پشت به فضاهای دیگر چید و به عنوان جداکننده فضا از آن استفاده کرد. با این کار ما عملاً دو فضای جدا از هم خواهیم داشت. این کار برای آپارتمان‌های پلان باز بسیار کاربرد دارد. همچنین برای جدا کردن فضای اتاق نشیمن و آشپزخانه در این نوع پلان به کار می‌آید.

مبل ال برای اتاق خواب مستر هم می‌تواند یک فضای نشیمن مجزا از فضای خواب فراهم کند.

نگاه طراحان داخلی به مبل ال چیست

طراحان ما در نیلپر طرفدار چیدمان مبل ال هستند چون فضای نشستن خیلی راحتی فراهم می‌کند. می‌شود تصور کرد که این مبل، تقریباً با هر سایز اتاقی هماهنگ می‌شود. مبل ال در کوچک‌ترین فضاها هم کارکرد و دسترسی خوبی ایجاد می‌کند و میانه اتاق را برای قرار گرفتن میز جلومبلی خالی باقی می‌گذارد تا بتوانید فضای زیبا و استانداردی فراهم کنید.

 اگر تعداد صندلی‌ها به نظرتان در یک مبل ال کافی نیست و فضای خالی زیادی دارید، می‌توانید یک کاناپه دیگر یا دو صندلی روبه‌روی آن بگذارید. مبل ال دست شما را برای اضافه کردن قطعات و ست کردن با مبل‌های دیگر باز می‌گذارد. اگر یک گلدان یا آباژور بلند در گوشه‌ای که مبل ال می‌سازد، بگذارید، استایل شما دیگر چیزی کم نخواهد داشت.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی