بزرگ نشان دادن اتاق با رنگ! مگر داریم؟ واقعاً چه رنگی اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ و یا چه رنگ‌‌هایی می‌توانند اتاق‌ها را کوچک‌تر نشان دهند؟ آیا تا‎کنون درباره این موضوع تامل کرده‌اید؟ رنگ‌‌ها دنیای بسیار جالبی دارند. از تاثیر آن‌ها بر روحیات و روان خودمان احتمالا شنیده‌اید. حالا آن‌ها با تأثیرپذیری روی اندازه اتاق کارکرد فوق العاده‌تری نیز می‌توانند برای ما داشته باشند. رنگ محیط پیرامون هم می‌تواند به نوعی نشانه شخصیت و حالات درونی ما باشد و هم این حالات و احساسات را به درون ما منتقل کند.

وجود یک رنگ شاد در اطراف و خانه نشانه یک خانواده خوشحال و با طراوت است و وارد شدن به چنین خانه‌ای نیز روحیه هر فردی را دگرگون خواهد کرد. پس انتخاب رنگ برای محیط پیرامون به شدت مهم است و نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد. بیایید کمی تخصصی‌تر تاثیر رنگ‌‌ها را روی بزرگ نشان دادن اتاق را با هم بررسی کنیم و چند مورد از این رنگ‌‌ها را نیز به شما معرفی نماییم.

معرفی ۱۰ رنگی که فضای اتاق را بزرگ‌تر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهد

چه رنگی اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند؟ آیا واقعاً رنگ‌‌ها چنین قابلیت و توانایی دارند که اتاق ما را بزرگ‌تر نشان دهند؟ بزرگ نشان دادن اتاق توسط رنگ یک پدیده اثبات شده است. البته قرار نیست رنگ دیوارها، اتاق ۲۰ متری شما را ۱۲۰ نشان دهد. اما استفاده از رنگ مناسب می‌تواند همان اتاق ۲۰ متری را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهد. برای این‌که این موضوع را بهتر درک کنید، باید دو اتاق با اندازه یکسان را در دو رنگ متفاوت مشاهده کنید. آن وقت به خوبی به قدرت رنگ‌‎ها پی خواهید برد. اما برای این‌که این آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارید، ابتدا باید بدانید که چه رنگی اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ و از چه ترفندهای دیگری هم می‌توانید برای بزرگ نشان دادن اتاق استفاده کنیم. در ادامه با هم این رنگ‌‌ها را مرور می‌کنیم.

سرویس خواب نیلپر

سرویس خواب پاپلی جیوانی

۱.رنگ‌آبی تیره

آبی تیره یکی از بهترین رنگ‌‌ها برای بزرگ نشان دادن اتاق است. آبی تیره توانایی بسیار خوبی در این باره دارد. البته آبی تیره توانایی‌های دیگری نیز داشته و تنها نباید همین مزیت آن را در ذهن بسپاریم. از این رنگ می‌توان برای ایجاد محیطی آرام در اتاق نیز استفاده کرد. برای کسانی که در منزل اتاق‌های کوچکی دارند، آبی تیره می‌تواند تبدیل به یک معجزه شود.

۲.رنگ‌اخرایی

برخورد نور تابیده شده از پنجره به رنگ‌اخرایی می‌تواند هر فضایی را گسترده‌تر نشان دهد. به صورت کلی رنگ‌‎های گرم خاصیت خوبی در این باره دارند و رنگ‌اخرایی نیز یکی از بهترین‌ها در این باره است. تأثیرپذیری رنگ‌اخرایی برای بزرگ نشان دادن اتاق اعجاب انگیز خواهد بود. استفاده از این رنگ، همچنین فضایی بسیار روشن را نیز در اتاق‌های شما ایجاد خواهد کرد.

۳.رنگ‌کرم

کرم هم از آن دسته از رنگ‌‌هایی است که توانایی خوبی برای بزرگ نشان دادن اتاق دارد. ترکیب این رنگ با رنگ‌‌های زنده، متضاد شرایط را باز هم بهتر خواهد کرد. جذابیت کرم در این است که می‌توان آن را هم در اتاق خواب و محل‌های استراحت و هم در اتاق‌نشیمن و محل تجمع استفاده کرد. سادگی این رنگ نیز باعث می‌شود تا چشم‌ها در دراز مدت از دیدن آن خسته نشوند.

۴.رنگ‌ سفید

اگر از خود ما بپرسید که چه رنگی اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟ انتخاب ما رنگ سفید خواهد بود. سفید ساده و زیبا، رنگی است که حضور آن در هر اتاقی گرمابخش است و می‌تواند ابعاد اتاق را بیشتر کند. خوبی این رنگ در این است که می‌توانید به راحتی آن را با سایر محصولات موجود در دکوراسیون خانه خود نیز ست کنید. رنگ‌سفید دوست داشتنی است و به هیچ وجه خسته کننده نخواهد شد و با هر بار تغییر دکوراسیون یا نو کردن رنگ خانه شما دوباره متولد خواهد شد.

۵.رنگ‌خاکستری تیره

استفاده از رنگ‌خاکستری تیره برای اتاق خواب و سایر اتاق‌های خانه یک چالش بزرگ است. این رنگ به نسبت کمی می‌تواند اتاق شما را تیره کند. البته انتخاب وسایل مناسب برای اتاق نیز اهمیت خواهد داشت. رنگ‌خاکستری تیره نیز در لیست رنگ‌‌هایی است که می‌توانند اتاق را بزرگ نشان دهند.

۶.رنگ‌آبی کمرنگ

برای بزرگ نشان دادن اتاق می‌توانید سراغ رنگ‌آبی کمرنگ نیز بروید.‌ رنگ شفاف که احساس سبکی در انسان به وجود می‌آورد. ترکیب این رنگ با رنگ‌‌هایی مانند صورتی و سفید تبدیل به معجزه‌ای در اتاق شما خواهد شد. هرگز تاثیر آن را سرسری نگیرید. حتی برای اتاق نوزاد نیز از نظر روانشناسی استفاده از رنگ‌آبی کمرنگ می‌تواند انتخاب ایده آلی باشد.

۷.رنگ‌سبز دریایی

برای دکوراسیون‌های سبک مینیمالیستی، سبز دریایی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. اگر از این رنگ در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، خانه شما به مراتب بزرگ‌تر دیده خواهد شد. همچنین مزیت‌های دیگری مانند: احساس آرامش و صمیمیت بسیار و امکان اضافه کردن تزئینات مختلف را نیز باید به این رنگ زیبا اضافه کنیم.

۸.رنگ‌سبز روشن

استفاده از رنگ سبز روشن نیز می‌تواند مزیت‌های زیادی برای اتاق نشیمن شما ایجاد کند، که یکی از این مزیت‌ها بزرگ نشان دادن آن است. در روانشناسی رنگ سبز می‌گوید که این رنگ حس آرامش و شادابی را در اتاق مهمان ایجاد می‌نماید. ترکیب آن با رنگ‌‌هایی مانند سفید نیز جذابیت بیشتری برای اتاق‌نشیمن شما ایجاد خواهد کرد.

۹.رنگ‌خاکستری مایل به قهوه‌ای یا رنگ TAUPE

یکی از‌ زیباترین رنگ‌‌های مورد استفاده در دکوراسیون خانه‌های امروزی خاکستری مایل به قهوه‌ای است. این رنگ بسیار نزدیک به طوسی است و استفاده از آن مزیت‌های زیادی دارد. علاوه بر بزرگ نشان دادن اتاق از آن می‌توان برای ست کردن دکوراسیون خانه نیز استفاده کرد. زیرا به سادگی امکان ست شدن با رنگ‌‌های زیادی را دارد. این رنگ همچنین آرامش خاصی را نیز در فضای اتاق‌های شما ایجاد خواهد کرد.

۱۰.رنگ‌صورتی

اگر به دنبال انتخاب یک رنگ بسیار شاد برای بزرگ نشان دادن اتاق خود هستید، صورتی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. این رنگ شاد هم می‌تواند روی روحیه افراد در خانه موثر باشد و هم فضای بازتری را نیز در اتاق شما ایجاد کند. استفاده از آن برای اتاق خواب و استراحت بهتری را نیز برای شما رقم خواهد زد. همچنین ترکیب آن با رنگ‌‌های خنثی می‌تواند زیبایی اتاق شما را دو چندان نماید.

کلام آخر

برای بزرگ نشان دادن اتاق راه‌حل‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد که یکی از آن‌ها انتخاب درست رنگ است. اگر شما رنگ مناسبی برای دیوار اتاق خود برگزیده باشید، در نهایت می‌توانید لذت داشتن یک اتاق بزرگ‌تر و باز‌تر را نیز بچشید. البته این پایان ماجرا نیست.

هنوز ترفندهای دیگری نیز برای بزرگ نشان دادن اتاق وجود دارند. توصیه می‌کنیم از این ترفندها نیز استفاده کنید. ترفندهایی مانند: استفاده از وسایل و تزئینات مناسب برای اتاق و البته سبک دکوراسیون ایده آل می‌تواند شرایط فوق العاده‌ای را در اتاق شما ایجاد کرده و فضای بازتری را برای شما ایجاد کند. البته لازم به توضیح است استفاده از همه این ترفندها در کنار هم کیفیت ایده آلی را در دکوراسیون خانه شما ایجاد می‌نماید.

سرویس خواب نیلپر

سرویس خواب پاپلی جیوانی