همه‌مان می­دانیم که از مهم‌ترین وسایلی که در آزمایشگاه لازم است و نمی‌شود آن را نادیده گرفت، صندلی آزمایشگاهی است. در این وب‌سایت سعی کرده‌ایم نکاتی را درباره این نوع صندلی‌ها برایتان آماده کنیم تا بیشتر از قبل آن‌ها را بشناسید و بهترین بهره‌وری را از آن‌ها داشته باشید. بسته شاید شکل این صندلی‌ها تقریباً یکسان باشد اما ابعاد آن‌ها متفاوت است و از آنجایی که قرار است زمان زیادی با آن‌ها سر و کار داشته باشید، بهتر است به خوبی به این نکات توجه کنید. برای اینکه انتخاب درستی بکنید، لازم است مواردی را فیلتر کنید و در این مطلب قرار است به شما کمک کنیم تا از پس این کار بربیایید.

چگونه صندلی آزمایشگاهی مناسبی را انتخاب کنیم که ارتفاع خوبی داشته باشد؟

برای پیدا کردن بهترین ارتفاع، باید بدانید میزی که با آن سر و کار دارید، چه ارتفاعی دارد. اگر ارتفاع میز، 90 سانتی‌متر باشد، پس نشیمنگاه صندلی شما باید بین 65 تا 70 سانتی‌متر باشد و آن وقت انتخابتان ایده­آل و منطقی خواهد بود. برای میزهایی که ارتفاعشان بین 100 تا 110 سانتی‌متر است، صندلی آزمایشگاهی بین 75 تا 80 سانتی‌متر ارتفاع، گزینه مناسبی است. اگر حفظ کردن این اعداد و ارقام برایتان کار ساده‌ای نیست، بهتر است آزمایشی میدانی انجام دهید. کاری که باید بکنید این است که روی یک صندلی آزمایشگاهی بنشینید و آرنج و ساعدتان را روی میز قرار دهید. قانون کلی این است که اگر بازوان و آرنجتان راحت روی میز قرار بگیرد و وضعیت عجیبی در بدنتان ایجاد نکند، صندلی آزمایشگاهی‌ای که روی آن نشسته‌اید، ایده­آل است.

البته اگر صندلی آزمایشگاهی‌ای بخرید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت. ولی خب از طرف دیگر باید این نکته را هم در نظر بگیرید که یک چنین صندلی‌ای احتمالاً قیمتش به مراتب گران‌تر از آن صندلی‌هایی باشد که ارتفاعشان ثابت است.

مزیت‌ها و مضرات صندلی‌های آزمایشگاهی چرخ دار و بدون چرخ

از مهم‌ترین مزیت‌های صندلی آزمایشگاهی بدون چرخ می‌توان به ارزان‌قیمت بودنش اشاره کرد. البته این صندلی‌ها کیفیت مناسبی دارند و می‌توانند گردش کنند. برای خرید اینترنتی صندلی‌های آزمایشگاهی و صندلی‌های کار کلیک کنید. البته نکته دیگر این است که این نوع صندلی‌ها کاملاً روی زمین فیکس می‌شوند. بنابراین، انتخاب خوبی برای وقت‌هایی است که لازم دارید یک جا ثابت باشید. همچنین اگر نیازی ندارید از پشت یک میز سراغ میز دیگری بروید، بهتر است مدل بدون چرخ آن را انتخاب کنید. صندلی‌های آزمایشگاه چرخ دار، برای کف سرامیک یا موکت شده کاملاً مناسب می‌باشند و می‌توانید روی آن جابجا شوید. همچنین امکان تحرک بیشتری به شما می‌دهد و می‌توانید هنگام کار با چند میز به طور هم‌زمان دیگر از جایتان بلند نشوید.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

بهترین مواد اولیه برای صندلی آزمایشگاهی

از آنجایی که احتمالاً شما مدت زمان زیادی را قرار است روی صندلی آزمایشگاهی بنشینید، به‌شدت توصیه می‌کنیم به جنس روکش صندلی‌تان توجه کنید. این روکش، راحتی مضاعفی برای کمر و ستون فقرات شما به وجود می‌آورد و باور کنید تمام بدنتان از شما تشکر خواهد کرد. وقتی صحبت از روکش صندلی می‌شود، بهترین مواد اولیه‌ای که باید استفاده کنید، پارچه یا وینیل است. این که کدامشان بهتر است بستگی به محیط و شرایط کاری‌تان دارد.

  •  اگر پارچه باشد، گزینه راحتی، بیشتر احساس می‌شود. از طرف دیگر تمیز کردن آن مشکل است. بنابراین، برای آزمایشگاه کمتر پیش می‌آید که از روکش پارچه‌ای استفاده کنید چرا که سر و کارتان با مایعات زیاد است.
  •  وینیل بهترین گزینه است. به خصوص که سر و کارتان با مایعات هم زیاد است و می‌توانید آن را به خوبی تمیز کنید و از بابت جذب مایعات هم خیالتان راحت باشد چرا که چنین اتفاقی نمی‌افتد.

نکاتی درباره استفاده از صندلی آزمایشگاهی

صندلی‌تان را به گونه‌ای تنظیم کنید که به شکل مؤثری بتوانید از وسایل روی میز استفاده کنید و فشاری به شما نیاید. سعی کنید به هیچ عنوان مادامی که روی صندلی آزمایشگاهی نشسته‌اید، قوز نکنید. برای اینکه کارتان را بهتر انجام دهید، بهتر است سطح میز را بالاتر بیاورید یا کاری کنید سطح میز به شما نزدیک‌تر شود، این‌گونه راحت‌تر می‌توانید کار کنید. اگر کارتان در آزمایشگاه سبک است، معمولاً باید آرنجتان روی سطح میز قرار بگیرد. سعی کنید هنگامی‌که کار می‌کنید، مچ، شانه و بازوانتان در وضعیت راحت و نزدیک به یکدیگر قرار داشته باشند. هرچه این فاصله دورتر باشد فشار بیشتری را متحمل خواهید شد. سعی کنید کمترین فشاری به بدنتان برای رساندن خود به وسایل و تجهیزات نیاورید. به یاد داشته باشید که هر از گاهی بین کارتان باید استراحت کنید و از روی صندلی بلند شوید.

آگاهانه کار کنید و سالم بمانید!

سر و کار شما احتمالاً با سلامتی افراد است و خیلی پیش می‌آید که با ندانستن نکاتی در ارتباط با چیزی که روی آن نشسته‌اید و کار می‌کنید، به بدن خودتان آسیب بزنید. شما اول باید به فکر سلامتی خودتان باشید. در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی درباره صندلی آزمایشگاهی را برایتان بنویسیم که به شما در پیشبرد اهداف کارهایتان کمک شایانی خواهد کرد.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر