صندلی‌های رستوران شاید در نگاه اول شبیه هم باشند اما می‌توانند تفاوت‌های بزرگی داشته باشند. برای همین نگاه کردن به عکس این صندلی‌ها گول‌زننده است. وقتی به عکس‌های صندلی رستوران در وب‌سایتی نگاه می‌کنید، گاهی دو مدل صندلی کاملاً شبیه هم به نظر می‌رسند در حالی‌که کیفیت‌هایشان بسیار متفاوت است. احتمالاً برای اکثر افراد، به‌جز کسانی که در کسب و کار صندلی رستورانی هستند، صحبت کردن درباره کیفیت یک صندلی رستوران صرفاً با نگاه کردن به عکس آن مشکل است. در واقع موقع خرید این صندلی‌ها باید به نکاتی فراتر از قیمت توجه کرد که در ادامه سعی کرده‌ایم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

جنس صندلی رستوران

صندلی‌های رستوران از مواد مختلفی مثل چوب، فلز و پلاستیک ساخته می‌شوند که هریک از این مواد خود زیرشاخه‌هایی دارد. مثلاً درمورد چوب، انواع چوب درخت بلوط و راش و… وجود دارد. صندلی‌های فلزی هم معمولاً از آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شود که می‌تواند با رنگ و… به اشکال مختلفی دربیاید. صندلی‌های متشکل از ترکیب چوب و فلز نیز وجود دارد که مثلاً فریمش از فلز است و نشیمن‌گاهش از چوب. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که این روزها برای هر سبک از رستوان و هر مقدار دوام و ماندگاری، صندلی پیدا می‌شود. پس اگر صندلی رستوران با کیفیت خاص مورد نظرتان را در یکی دو فروشگاه اول پیدا نکردید، به این راحتی‌ها بی‌خیال نشوید.

صندلی رستوران چوبی

صندلی‌های چوبی می‌توانند تقریباً از هر نوع چوبی ساخته شوند، اما در این بین چوب‌‌های سخت بهترین نوع برای ساخت صندلی رستوران هستند. صندلی‌های با چوب نرم با وارد شدن فشار به پشتی و پایه‌ها می‌شکنند و اتصال‌های آن‌ها در مقایسه با صندلی‌های با چوب سخت راحت‌تر باز یا شل می‌شود. اما مهم‌ترین مشخصه در کیفیت صندلی، که از بیرون هم دیده نمی‌شود، اتصالات آن است. دو صندلی ممکن است ظاهر یکسانی داشته باشند، با این حال یکی از آن‌ها یک سال عمر داشته باشد و یگری ده سال، آن هم فقط به علت اینکه اتصالات آن‌ها چگونه است. هرچه اتصالات محکم‌تر باشد، عمر صندلی بیشتر است. برای مثال اتصال «نر و مادگی» بهترین نوع اتصال در  ساخت صندلی است. بنابراین گاهی یک صندلی ۴۰۰هزار تومانی با اتصال نر و مادگی، ۵برابر بیشتر از یک صندلی ۲۰۰هزار تومانی بدون این ویژگی عمر می‌کند.

پس یادتان باشد همیشه اولین سؤالتان موقع خرید صندلی درمورد نوع اتصالات آن باشد.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

صندلی رستوران فلزی

صندلی‌های فلزی از انواع فلزها یا ترکیبشان با چوب ساخته می‌شود و معمولاً فریم صندلی فلزی است و ممکن است پشتی و نشیمن‌گاه از موادی دیگر باشد. دو راه اصلی برای ساخت فرم فلزی صندلی وجود دارد. اولین نوع، فریم با اتصالات جوشکاری‌شده است که در مقایسه با انواع دیگر فریم بهتر است. چراکه جوشکاری خوب می‌تواند عمر یک صندلی رستوران را بسیار افزایش دهد. روش دیگر ساخت فریم صندلی، استفاده از پیچ در اتصالات است. هرچند قیمت این نوع صندلی‌ها کمتر است، ولی چون اتصالات آن زود از هم باز می‌شود و امکان دارد صندلی از هم بپاشد، صاحب رستوران مجبور خواهد بود هر از گاهی هزینه سفت‌کردن پیچ‌ها را بپردازد.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر