هیچ وقت میز ناهارخوری‌تان را فقط به این دلیل که با صندلی‌ها هماهنگ نیست، عوض نکنید. صندلی برای میز ناهارخوری لزوماً نباید دقیقاً با میز هماهنگ باشد. همین که صندلی‌ها از نظر سبک طراحی و اندازه با هم هماهنگ باشند، کافی است. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه برای میز ناهارخوری صندلی انتخاب کنید:

میز و صندلی غذاخوری نیلپر

میز و صندلی غذاخوری پاپلی جیوانی

اندازه صندلی برای میز ناهارخوری

برای راحتی بیشتر، اندازه میز ناهارخوری و صندلی‌ها باید با هم هماهنگ باشد. ارتفاع میزهای ناهارخوری تا زمین معمولاً ۷۰ تا ۷۸ سانتی‌متر است و ارتفاع ۷۶ سانتی‌متر معمولاً یک ارتفاع عادی در میزهای ناهارخوری است. اندازه فاصله میان صندلی و میز نیز معمولاً باید ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر باشد.

اندازه ارتفاع صندلی

برای تعیین راحتی اندازه ارتفاع صندلی باید میز را با صندلی‌های مختلف امتحان کنید. برای این کار می‌توانید به فروشگاه‌های مبلمان آشپزخانه که انواع و اقسام میز ناهارخوری و صندلی را به فروش می‌رسانند، مراجعه کنید.

 راه ساده‌تر این است که به میزان راحتی خود روی میز و صندلی هنگام غذا خوردن توجه کنید. با استفاده از یک متر به سادگی می‌توانید اندازه‌ای که با آن راحت هستید را تعیین کنید. این مقیاس را باید از روی میز تا سطح نشیمن صندلی اندازه بگیرید.

عرض و عمق صندلی‌ها

توجه داشته باشید که نه تنها ارتفاع میز ناهارخوری و صندلی‌ها باید با هم هماهنگ باشد، بلکه صندلی‌ها نیز باید کاملاً زیر میز قرار بگیرند. صندلی‌ها باید به راحتی و بدون برخورد با حاشیه‌های میز ناهارخوری زیر آن قرار بگیرند. علاوه بر این، تعداد و عرض صندلی‌ها نیز باید به اندازه‌ای باشد که هنگام حرکت به یکدیگر برخورد نکنند.

ارتفاع دسته و پشتی صندلی‌ها

در صورتی که صندلی‌های شما از نوع دسته‌دار است باید دقت داشته باشید که ارتفاع دسته‌ها به اندازه‌ای باشند که هنگام حرکت به سطح میز برخورد نکنند. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که اندازه ارتفاع پشتی صندلی باید بیشتر از ارتفاع میز باشد.

سبک طراحی صندلی‌ها

علاوه بر اندازه صندلی‌ها، سبک طراحی آن‌ها نیز باید هماهنگ با سبک طراحی میز ناهارخوری باشد. انتخاب میز و صندلی‌هایی با عناصر طراحی مشترک این اطمینان را به شما خواهد داد که با هم هماهنگ باشند.

 این عناصر ممکن است شامل رنگ یا سبک طراحی پایه‌ها باشد. مثلاً اگر یک میز ساخته از چوب ماهون دارید، نمی‌توانید آن را با صندلی‌هایی که از چوب درخت کاج ساخته شده‌اند یا صندلی‌های تاشوی چوبی هماهنگ کنید.

در صورتی که یک میز ساخته شده با چوب راه‌راه را در کنار صندلی‌های ساخته شده از چوب افرا قرار دهید، این طور به نظر می‌رسد که سلیقه کافی برای طراحی دکوراسیون داخلی ندارید، ولی اگر همین میز را در کنار صندلی‌های حکاکی شده با طراحی زینتی قرار دهید، یک سبک طراحی آوانگارد ایجاد کرده‌اید.

استثنای قواعد سبک طراحی صندلی‌ها

همانند سایر سبک‌های طراحی چیدمان، سبک طراحی صندلی‌ها نیز استثنائاتی دارد. مثلاً با وجود قواعدی برای طراحی صندلی‌ها و هماهنگی آن‌ها با میز ناهارخوری، اگر یک میز و صندلی در کنار هم بسیار زیبا باشند، می‌توان از آن‌ها در کنار هم استفاده کرد.

میز و صندلی غذاخوری نیلپر

میز و صندلی غذاخوری پاپلی جیوانی