چه سالن پذیرایی بزرگی داشته باشید که داخل آن فضایی برای ناهارخوری هم باشد چه یک سالن برای غذاخوری و سالنی مختص ناهارخوری داشته باشید، فرقی نمی‌کند، در هر دو صورت، انسجام حرف اول را میزند. علاوه بر اینکه ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی اغلب جواب می‌دهد، ظاهر صندلی ناهارخوری باعث می‌شود تا خانه شما زیباتر و چشم‌نوازتر به نظر برسد. در ادامه قرار است درباره چگونگی ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی مناسب بپردازیم و روش‌هایی را برای رسیدن به این مهم، برایتان بگوییم.

دست بگذارید روی یکی از ترندها

خانه‌هایی که بهترین طراحی را دارند اغلب سراغ ترندهای طراحی می‌روند و مطابق آن هر سالن را دکوراسیون می‌کنند. در حالی که شما عناصر زیادی دارید که می‌توانید با آن‌ها کلنجار بروید –از جمله رنگ و بافت –چسبیدن به یک تم و شکل می‌تواند تصویر زیباتری از خانه‌تان بسازد. پس اگر مبل راحتی سالن پذیرایی‌تان، از نوع صنعتی است پس دنبال صندلی ناهارخوری صنعتی بگردید مثلاً صندلی‌های ناهارخوری با پایه پرگاری یا نیمکت غذاخوری سیمانی. یا اگر سالن پذیرایی شما چیدمانی مدرن دارد، برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی سراغ انواع مبلمان و وسایل مدرن و معاصر بروید: صندلی ناهارخوری مینیمال بهترین تناسب را با چیدمان شما خواهد داشت. همه این پاراگراف را نوشتیم که بگوییم نه از ترندها عقب بمانید و نه دست از ست کردن وسایلتان بردارید که انسجامی که به خانه‌تان می‌دهد، حیرت‌انگیز خواهد بود

میز و صندلی غذاخوری نیلپر

میز و صندلی غذاخوری پاپلی جیوانی

به مواد اولیه‌ای که در ساخت به کار رفته، اهمیت بدهید!

روش مناسب دیگر برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی این است که به مواد اولیه‌ای که در ساخت وسایل به کار رفته، اهمیت بدهید. اگر مبل راحتی شما پایه‌های چوبی تیره دارد، صندلی ناهارخوری‌ای با پایه‌های مشابه خریداری کنید. جلو مبلی‌تان، سیمانی است؟ پس آن را با یک میز ناهارخوری و نیمکت ناهارخوری سیمانی هماهنگ کنید. به این صورت، سبک و استایل شما هر چه که باشد، همه عناصر و وسایلی که در خانه دارید، تناسبی با آن‌ها برقرار می‌کنند.

به جنس پارچه فکر کنید!

اگر مشغول انجام تغییرات در چیدمان داخلی خانه‌تان هستید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، به جای اینکه کل وسایل را تغییر بدهید، سراغ روکش آن‌ها بروید. صندلی ناهارخوری با روکش مخمل به خوبی با مبل راحتی مخمل ست می‌شود در حالی که صندلی ناهارخوری چرم و کاناپه چرم تناسب زیباتری ایجاد می‌کنند. حواستان به این نکته باشد که عوض کردن روکش‌ها روشی ظریف برای تغییر چیدمان و ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی‌تان است ولی در این روش باز هم مشابه روش‌های قبل همه چیز 100 درصد تغییر می‌کند.

حواستان به رنگ باشد!

ایجاد انسجام با رنگ، ساده‌ترین و باهوش‌ترین راه برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی است. علاوه بر این، انتخاب‌های زیادی پیش پایتان قرار می‌دهد که به سادگی از بینشان می‌توانید انتخاب کنید. چه به رنگ‌های کاملاً مشابه بچسبید یا به دنبال تنالیته مشابهی باشید، فرقی نمی‌کند در هر حال، انتخاب رنگ یا ترکیب رنگ مشابه برای ناهارخوری و مبل راحتی‌تان، باعث می‌شود تا از چیزی ساده به اتفاقی حیرت‌انگیز بدل شوند. اگر مبل راحتی‌تان را با صندلی ناهارخوری نارنجی ست کنید، فضای سالنتان را می‌توانید تاریخی کنید و نیم قرن به عقب ببرید. یا می‌توانید صندلی ناهارخوری مخمل آبی را با مبل راحتی کمی تیره‌تر یا روشن‌تر ست کنید. آن وقت باید ببینید چه شاهکاری می‌شود. قطعاً لذت خواهید برد.

حالا وقت دست به کار شدن است!

در این مقاله، به روش‌های موجود برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی پرداختیم. کار ساده‌ای نیست اما اگر بتوانید از پس آن بربیایید، احتمالاً نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، دل شما و هرکسی که پا به خانه‌تان بگذارد را خواهد برد. درباره 4 روش به طور خاص برایتان نوشتیم و گفتیم مهم است در هر خانه‌ای به انسجام ناهارخوری و سالن پذیرایی اهمیت داده شود. انتخاب ترندها، مواد اولیه، پارچه و رنگ از عواملی هستند که در ایجاد انسجام میان ناهارخوری و سالن پذیرایی نقش ویژه‌ای دارند. 

میز و صندلی غذاخوری نیلپر

میز و صندلی غذاخوری پاپلی جیوانی