به دنبال خرید بهترین مبل راحتی یا یک کاناپه راحت برای جلوی تلویزیون هستید؟ چرا که نه، مهم‌ترین چیز در دکوراسیون خانه فراهم کردن راحتی است. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مبل راحتی را با استفاده از این یازده نکته بخرید.

همه چیز درباره جزئیات است، پس هنگام خرید مبل راحتی و کاناپه می‌توانید این چک‌لیست را با خود ببرید.

قبل از اینکه برای خرید مبل راحتی خود بروید، درباره سبک شخصی خود و اینکه چه چیزی با فضای خانه شما بیشتر هماهنگ است و سایز و ابعاد فکر کنید. هیچ وقت اندازه‌گیری را فراموش نکنید.

انتخاب رنگ و جنس پارچه خیلی اهمیت دارد و انتخاب رنگ صحیح، جنس و الگو یا طرح همه جزئی از انتخاب پارچه است. بیشتر مبل‌های راحتی با پارچه ساخته شده‌اند. اهمیت پارچه اینجا مشخص می‌شود.

نکاتی که امروز در اینجا مطرح می‌کنیم درباره جنبه‌های دیگر مهم در انتخاب مبل راحتی، به غیر از پرداختن به پارچه آن است.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی

چک‌لیست خرید برای یافتن بهترین مبل راحتی

۱. فریم یا بدنه و اسکلت مبل نباید لق باشد یا قژقژ کند. باید محکم و استوار روی سطح قرار گیرد. لق بودن یا صدا دادن بدنه به معنی این است که مبل از استحکام کافی برخوردار نیست. این مبل، بهترین مبل راحتی که می‌توانید بخرید نخواهد بود و عمر طولانی نخواهد داشت.

۲. اسکلت مبل و تمام گوشه‌های آن باید به خوبی با لایه‌های نرم‌تر پوشانده شده باشند. دستتان را به دقت در طول کاناپه بکشید و ببینید فریم از جایی لمس می‌شود یا خیر.

 پوشش فریم نباید از داخل پوشش پارچه‌‌ای مبل بیرون زده باشد که به معنی اصطکاک کمتر بر روی پارچه‌ای است که قاب چوبی یا فلزی مبل را پوشانده است.

۳. کاناپه را از پشت و رو و تکیه‌گاه چک کنید و همه گوشه‌ها را نگاه کنید که توخالی نباشند.

۴. اگر شما یک مبل راحتی باز‌شو یا یک کاناپه تخت‌خواب‌شو خریده‌اید، چک کنید که تمام مکانیزم آن درست و نرم کار می‌کند. مبلمانی که قابلیت حرکت و خم به پشت دارند، به صورت عام گران‌تر از مبلمان معمولی هستند.

مبلغ اضافه‌تری که شما می‌پردازید، برای کارکرد درست و نرم و روان آن است. این کارکرد مکانیکی ایجاب می‌کند که شما درستی آن را حتماً در فروشگاه امتحان کنید. بهترین مبل راحتی لزوماً مبلی نیست که امکانات بسیاری به شما می‌دهد.

۵. اگر کاناپه یا مبل قطعه فلزی دارد، حتماً چک کنید که فلز به کار برده شده صیقلی و فاقد لبه‌های تیز باشد. تمام قسمت‌های قابل حرکت در یک کاناپه یا مبل یا کاناپه تخت‌خواب‌شو باید به دور از پوشش پارچه‌ای مبل باشد تا باعث پارگی زودهنگام پارچه نشود. نمی‌خواهید که آسیبی به شما یا پارچه مبل حین باز و بسته شدن مبل برسد؟

۶. وقتی که سطح کاناپه و دیگر قطعات مبل راحتی را چک می‌کنید، نباید هیچ برآمدگی یا نقطه سختی در آن وجود داشته باشد. کف دست خود را در همه سطح آن حرکت دهید. این بخصوص در تکیه‌گاه کاناپه اهمیت پیدا می‌کند.

وجود برآمدگی و نقاط سخت در سطح مبل راحتی نه‌تنها به ظاهر مبل شما در کوتاه مدت آسیب می‌زند، بلکه احساس راحتی حین نشستن روی آن را از بین می‌برد.

۷.  کوسن‌های مبل راحتی که انتخاب می‌کنید، باید محکم و در عین حال منعطف باشند و خوب روی چارچوب و بدنه مبل نشسته باشند. توجه کنید که کوسن باید بعد از اینکه تحت فشار بوده و شما به آن تکیه داده‌اید، به حالت قبل خود بازگردد.

کوسن‌هایی که به همان شکلی که تحت فشار قرار گرفته‌اند باقی می‌مانند، هیچ وقت شکل خود را حفظ نخواهند کرد و بعد از مدتی دیگر راحتی قبل را هم نخواهند داشت. همچنین کوسنی که در جای درست خود تعبیه نشده باشد بعد از مدت کوتاهی از ریخت خواهد افتاد.

۸. اولین چیزی که بهترین مبل راحتی باید به شما بدهد، احساس راحتی است. اگر یک کاناپه با قسمت‌های باز‌شو و قابل حرکت می‌خرید راحتی را در تمام حالت‌های آن امتحان کنید.

با توجه به قد و جثه خودتان مبل عمیق یا کم‌عمق انتخاب کنید. افراد بلند‌قد به مبلمانی با عمق بیشتر نیاز دارند.

۹. اگر روی سطح مبل راحتی شما دکمه‌ای وجود ارد، حتماً دوخت دکمه‌ها را چک کنید. از دست رفتن یک دکمه به زیبایی کاناپه شما لطمه خواهد زد.

۱۰. دستان شما نباید از روی دسته مبل راحتی لیز بخورد یا حرکت کند. اگر پوشش پارچه‌ای روی دسته مبل کار شده، چک کنید که به خوبی جای دست را حمایت می‌کند یا نه.

۱۱. اگر پارچه طرح‌دار روی مبل راحتی شما کار شده است، چک کنید که الگوهای پارچه در جای درست قرار گرفته باشند. مثلاً در طرح‌های سنتی حتماً الگوها در وسط باشند، در جای دوخت‌ها نصفه‌کاره باقی نمانده باشند و از جای درست به هم متصل شده باشند.

این ناهماهنگی در الگوهای پارچه مبل راحتی ،ممکن است در نگاه اول به چشم نیاید ولی در بلندمدت برای مبل‌های با پارچه طرح‌دار عیب محسوب خواهد شد و لقب بهترین مبل راحتی را از آن خواهد گرفت.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی