صندلی‌های اتاق غذاخوری نقشی اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق ایفا می‌کنند. نمای صندلی‌های اتاق غذاخوری و نحوه چیدمان آن‌ها در این اتاق بسیار مهم است، اما راحت بودن آن‌ها نیز مهم است.

در ادامه به نکاتی که باید پیش از خرید صندلی‌های اتاق غذاخوری بدانید، اشاره خواهیم کرد.

اندازه صندلی‌های اتاق غذاخوری

ارتفاع میز غذاخوری معمولاً ۷۶ سانتی‌متر است، در حالی که صندلی‌های اتاق غذاخوری ۲۵ سانتی‌متر ارتفاع دارند. این تفاوت ارتفاع باعث می‌شود تا افراد به راحتی بتوانند روی این میز و صندلی‌ها بنشینند.

البته همیشه باید قبل از خرید میز و صندلی‌های اتاق غذاخوری راحتی آن‌ها را امتحان کنید. برخی از میزهای غذاخوری حاشیه‌هایی دارند که باعث می‌شود نشستن روی صندلی‌های کنار میز دشوارتر باشد.

در صورتی که قصد خرید میز ناهارخوری دارید، بهتر است یکی از صندلی‌های خود را به فروشگاه ببرید و با امتحان کردن میزهای مختلف، راحت‌ترین میز را برای اتاق غذاخوری خود انتخاب کنید.

اگر هم قصد خرید صندلی‌های اتاق غذاخوری را دارید، بهتر است با هماهنگی فروشگاه، صندلی مورد نظر خود را به خانه برده و ارتفاع آن را با ارتفاع میز خود بسنجید.

طبق یک قاعده کلی ارتفاع پشتی صندلی‌های اتاق غذاخوری باید بلندتر از ارتفاع میز باشد. البته میزان ارتفاع پشتی صندلی‌ها به نظر شما بستگی دارد.

میز و صندلی غذاخوری نیلپر

میز و صندلی غذاخوری پاپلی جیوانی

سبک طراحی صندلی‌های اتاق غذاخوری

سبک‌های بسیار متنوع و زیادی برای طراحی صندلی‌های اتاق غذاخوری وجود دارد و نام بردن از تمام آن‌ها غیرممکن است.

برخی از این سبک‌ها ملکه آن، ریجنسی، ویندزر، قرون وسطایی، چیپندیل و تونت هستند. این سبک‌ها در طراحی صندلی اتاق غذاخوری بسیار مرسوم است و در هر فروشگاهی می‌توان این نوع صندلی‌ها را پیدا کرد.

 صندلی‌های پارسونز نیز بسیار مشهور هستند. طراحی این صندلی‌ها ساده و شیک است و روکش‌دار کردن و یا کشیدن ملافه روی این صندلی‌ها بسیار راحت است.

صندلی‌های روکش‌دار اتاق غذاخوری

صندلی‌های روکش‌دار اتاق غذاخوری به چیدمان این اتاق لطافت، راحتی و سبک و سیاق خاصی می‌بخشند. اگر قصد دارید از این نوع صندلی‌ها در اتاق غذاخوری استفاده کنید، باید پیش از همه به جنس و طرح پارچه روکش این صندلی‌ها فکر و آن را مطابق با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

برای مثال، اگر کودکان بازیگوشی دارید که هنگام غذا خوردن به این طرف و آن طرف می‌روند، بهتر است پارچه‌هایی دارای الگوها و اشکال برای روکش صندلی‌ها انتخاب کنید که بتواند لکه‌های مختلف را پوشش دهند.

 راه دیگری که در این شرایط دارید، انتخاب صندلی‌هایی با روکش چرم برای اتاق غذاخوری است. این مدل صندلی‌ها معمولاً قابلیت شست‌وشوی آسان دارند و برای والدینی که صاحب فرزندان بازیگوش هستند، بسیار مناسب‌اند.

استفاده از ملافه‌ها برای پوشش صندلی‌های اتاق غذاخوری

البته به جای قرار دادن صندلی‌های روکش‌دار در اتاق غذاخوری از ملافه نیز می‌توانید استفاده کنید. شما می‌توانید از ملافه‌ها برای پوشش صندلی‌های روکش‌دار یا بدون روکش در اتاق غذاخوری استفاده کنید.

 این ملافه‌ها به راحتی قابل شست‌وشو در ماشین لباسشویی هستند. علاوه بر این، با استفاده از ملافه‌ها و تعویض گاه به گاه آن‌ها می‌توانید نمای داخلی اتاق غذاخوری را به راحتی و با صرف کمترین هزینه تغییر دهید.

میز و صندلی غذاخوری نیلپر

میز و صندلی غذاخوری پاپلی جیوانی