انتخاب صندلی اپن مناسب از میان خیل عظیمی که وجود دارد و تنوعی که میانشان است، کار ساده‌ای نیست. ما قرار است کارتان را آسان کنیم تا بهتر انتخاب کنید.

جدای از مدل، رنگ و تعداد صندلی، چیزی که باید حواسمان باشد تا برای ست کردن صندلی اپن به روش مدرن، فراموش نشود، ارتفاع درستش است. اگر ارتفاع کوتاه انتخاب کنیم، آن وقت نمی‌توانیم آرنجمان را روی اپن بگذاریم و اگر خیلی بلند باشیم، آن وقت زانویمان به میز می‌خورد. در ادامه قرار است درباره نحوه ست کردن صندلی اپن و همچنین نحوه انتخاب درست آن‌ها نگاهی بیندازیم. همان موقع که اپن در آشپزخانه‌ها مد شد، صندلی اپن تبدیل به یکی از ملزومات آشپزخانه شد. کمترین وعده غذایی را که روی آن می‌خورید، صبحانه و شام است. وعده‌هایی مهم که نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت. ما هم قرار نیست آن را نادیده بگیریم. همراهمان باشید که کلی اطلاعات مفید برایتان داریم.

اول بگویید صندلی اپن یا صندلی کانتر؟

وقتی درباره صندلی‌هایی حرف می‌زنیم که قرار است یکجایی در خانه از آن استفاده کنیم، 2 نوع خاص وجود دارد. صندلی اپن و صندلی کانتر. ارتفاع نشیمنگاه هر کدام از این صندلی‌ها تا زمین با یکدیگر فرق می‌کند و دلیل اصلی تفاوت و تمایزشان هم در همین است. مثلاً ارتفاع صندلی اپن چیزی در حدود 45 سانتی‌متر بوده و ارتفاع صندلی کانتر 60 سانتی‌متر می‌باشد. حالا بر اساس ارتفاع اپن خود باید جوری صندلی مورد نظرتان را انتخاب کنید که بتوانید درحالی‌که روی آن نشسته‌اید، آرنجتان را راحت و بدون مشکل روی اپن بگذارید.

مسئله بعدی، پارچه صندلی اپن شماست!

احتمالاً دارید صندلی اپن یا صندلی کانتر می‌خرید که دیگر میز ناهارخوری نخرید، نه؟ شاید هم آن‌قدر فضای خانه‌تان بزرگ باشد که بتوانید میز ناهارخوری داشته باشید اما آن را برای زمان‌هایی بگذارید که مهمانی رسمی دارید و ترجیح می‌دهید برای وعده‌های غذایی معمولی، از اپن استفاده کنید. طبیعی هم هست. در چنین شرایطی بهترین کار این است که سراغ پارچه‌ای برای نشیمنگاه بروید که به‌سادگی تمیز شود. حالا این سلیقه خودتان است، همچنین می‌توانید به سطح چوبی یا فلزی آن فکر کنید یا روکش چرم روی آن بگذارید که به‌سادگی بعد از هر وعده میل کردن غذا به شما امکان تمیز کردن سریع‌تر را بدهد. ما این نکته قابلیت شستشوی سریع را برای زمانی گفتیم که می‌خواهید صندلی اپن خانه‌تان، روکشی پارچه‌ای داشته باشد.

حالا برویم سراغ سبک و مدل سلیقه‌تان!

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

چه سبک آشپزخانه شما مدرن باشد چه سنتی، باید به این نکته توجه کنید که حالا برای ست کردن صندلی اپن، چه رویکردی می‌خواهید پیش بگیرید. وقتی داریم از آشپزخانه‌ای مدرن صحبت می‌کنیم، باید سراغ صندلی اپنی بروید که به آن فضا بخورد و تا حد زیادی در جهت باقی انتخاب‌هایتان باشد. سبک مدرن، ویژگی‌های خودش را دارد و احتمالاً بیشتر باید به سمت سادگی و مینیمال بودن فضا بروید.

چه تعداد صندلی اپن لازم دارید؟

آن بالا یادتان است از این گفتیم که در وهله اول نیازی به در نظر گرفتن تعداد صندلی‌ها نیست؟ الآن دیگر وقتش است. باید بدانید چه میزان فاصله بین هر صندلی بگذارید که بتوانند بدون این‌که یکدیگر را اذیت کنند و یا فضا برایشان تنگ و ناراحت‌کننده شود، بتوانند غذایشان را میل کنند، گپ و گفتشان را داشته باشند و همه چیز هم زیبا باشد. اصولاً این‌طور است که باید بین هر صندلی اپن چیزی بین 45 تا 60 سانتیمتر فاصله باشد تا آدم‌ها هم بتوانند ارتباط بگیرند و هم بتوانند غذایشان را میل کنند. البته این رقم می‌تواند بین 60 تا 70 سانتی‌متر هم باشد. اگر فضایتان کوچک است روی گزینه بالایی تمرکز کنید. اگر صندلی اپن مورد انتخاب شما دسته‌دارد یا زیر آن چرخی قرار دارد که امکان جابجایی می‌دهد، باید فضای بیشتری بین صندلی‌ها در نظر بگیریم. افراد باید بتوانند بدون این‌که مزاحمتی برای هم ایجاد کنند، دستشان را برای غذا خوردن، تکان دهند یا از جایشان بلند شوند.

انواع مدل‌های صندلی اپن

بالاتر اشاره کوتاهی به انواع سبک و مدل‌های صندلی اپن کردیم اما اینجا قرار است شما را با انواع مختلفی که دارند آشنا کنیم. صندلی‌های اپن اشکال گوناگون دارند و پیش از تصمیم‌گیری برای خرید، مهم است که هم راحتی و هم نیازتان را در نظر بگیرید و همچنین در انتها به لحاظ زیبایی‌شناسی نیز، آن را بررسی کنید.

الف | بدون تکیه‌گاه

صندلی اپن بدون تکیه‌گاه را احتمالاً خیلی جاها دیده باشید و تقریباً هم مرسوم باشد. معمولاً شکل دایره‌ای دارند و اگر فضایتان کم است می‌توانید از آن استفاده کنید که امکان این را می‌دهد تا زیر اپن قرارشان دهید. به خاطر داشته باشید، صندلی اپن بدون تکیه‌گاه، همیشه گزینه راحتی نیست و ممکن است مهمان‌هایتان بعد از نشستن طولانی مدت، خسته شوند.

ب | صندلی کانتر دسته‌دار

اگر راحتی، اولویت اول شماست پس صندلی کانتر دسته‌دار، بهترین گزینه خواهد بود. این صندلی‌ها راحتی بیشتری نسبت به آن‌هایی که تکیه‌گاه ندارند، دارند و همچنین برای خوردن وعده غذایی یا تماشای تلویزیون هم، بسیار کاربردی هستند. تنها نکته منفی این صندلی‌ها، بزرگ بودنشان هست و نمی‌شود از آن‌ها هر جایی استفاده کرد.

پ | صندلی چرخ دار

صندلی اپن می‌توانند سنگین باشند و به همین خاطر انتخاب نوع چرخ دار آن‌ها می‌تواند باعث راحتی افرادی که روی آن می‌نشینند، شود. خصوصاً اگر فرزندان زیادی دارید، قطعاً برایتان کاربردی‌تر خواهد بود.

ت | صندلی روکش دار

در آخر می‌رسیم به صندلی کانتر روکش دار که مهم‌ترین گزینه برای اوقاتی است که میز ناهارخوری ندارید و قرار است همه غذاها را روی اپن میل کنید. نه‌تنها راحت‌تر است بلکه باعث می‌شود کمی رسمی بودن هم به اپن شما اضافه شود و اگر مهمانی خاصی هم بخواهید، برگزار کنید، کارتان ساده باشد.

آماده‌اید، صندلی اپن بخرید؟

در این مطلب به طور خاص به نحوه ست کردن صندلی اپن با روش مدرن و همچنین ارائه نکاتی مهم در این خصوص پرداختیم. درباره انواع صندلی‌های اپن نوشتیم و ارتفاع و مسائل مهمی که پیش از خرید باید آن‌ها را در نظر بگیرید را برایتان نوشتیم.

حالا می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه را درحالی‌که میل کنید که همه چیز مدرن و زیباست. 

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر