برای اینکه محیط کار و دفتر شما زیبایی لازم را داشته باشد و خسته‌کننده نباشد باید مبلمان اداری مناسبی در آن قرار دهید. مبلمان اداری و چیدمان آن تأثیر بسیاری بر فرایند کار و افزایش انرژی شما دارد. یکی از مهم‌ترین انواع مبلمان اداری است که افراد بیشتر وقت خود را روی آن به انجام کار یا استفاده شخصی می‌گذرانند. شما ممکن است به یک صندلی راحت برای نشستن و بازی‌های کامپیوتری طولانی مدت نیاز داشته باشید یا یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب برای از بین بردن درد کمر خود بخواهید. در نتیجه، خرید صندلی کامپیوتر راحت، زیبا و ارگونومیک مزایای بی‌شماری دارد و موضوعی ضروری به نظر می‌رسد.

 انتخاب صندلی مناسب، با نگه داشتن بدن در حالت صحیح به کاهش درد کمر، گردن درد و جلوگیری از بیماری‌های عضلانی و عصبی کمک می‌کند.

عوامل مؤثر در خريد صندلي کامپيوتر مناسب

انتخاب یک صندلی مناسب به عوامل گوناگونی مانند طراحی صندلی، راحتی و گارانتی آن بستگی دارد وبرای خرید صندلی کامپیوتر باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید. بررسی این نکات در صندلی شرکت‌های مختلف و مقایسه آن‌ها با یکدیگر به خرید بهترین صندلی برای شما منتهی خواهد شد.

تأثیر طراحی صندلی در چیدمان اداری

طراحی صندلی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب و خرید صندلی کامپیوتر است. بهتر است صندلی کامپیوتری که انتخاب می‌کنید هماهنگ با چیدمان دفتر کارتان باشد. این هماهنگی را باید هم در رنگ صندلی و هم در جنس و طرح آن در نظر داشته باشید. جنس صندلی کامپیوتر ممکن است از پلاستیک تا فلز و چوب متفاوت باشد که با توجه به طراحی داخلی دفتر کار خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

همچنین، جنس و رنگ روکش‌های صندلی نیز متفاوت است.روکش‌های صندلی کامپیوتر معمولاً پارچه‌ای یا چرمی هستند. البته این نکته را باید متذکر شد که انتخاب طرح و خرید صندلی کامپیوتر به سلیقه شما و نوع مبلمانی که برای دفتر کار خود انتخاب کرده‌اید بستگی دارد و نمی‌توان یک سلیقه خاص را برای همه تجویز کرد.

راحتی؛ مهم‌ترین عامل مؤثر بر خرید صندلی کامپیوتر

عامل دیگری که در خرید صندلی تأثیرگذار است، راحتی آن است. امروزه افراد زمان زیادی را پشت میز کامپیوتر و روی صندلی آن می‌گذرانند. بنابراین، در خرید صندلی کامپیوتر باید به راحتی آن توجه ویژه داشت. سازندگان مبلمان اداری در شرکت‌های مختلف روش‌های گوناگونی را برای رسیدن به این هدف در پیش گرفته‌اند. اکثر صندلی‌های اداری و صندلی‌های کامپیوتر چرخدار ساخته می‌شوند تا افراد بتوانند به راحتی در پشت میز خود جابه‌جا شوند. برای یک صندلی کامپیوتر باید امکانات مختلف حرکتی در نظر گرفته شده باشد تا افراد در آن احساس راحتی داشته باشند. علاوه بر این، صندلی‌هایی که در آن‌ها امکان تنظیم حرکات صندلی مانند امکان تنظیم دسته‌ها، پشتی صندلی و ارتفاع آن برای افراد مختلف پیش‌بینی شده باشد، راحتی بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورند. در پشتی برخی از صندلی‌ها، برای آسودگی بیشتر افراد، بالش‌هایی تعبیه شده است. برای خرید صندلی کامپیوتر مناسب بهتر است انواع مختلف صندلی را امتحان کنید و راحت‌ترین نوع را انتخاب کنید.