یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا این است که میز کارشناسی را بخواهید با صندلی کارشناسی ست کنید. اینجا قرار است درباره نحوه انجام این کار برایتان بنویسیم.

شنبه‌ها بدترین روزهای هفته هستند. باید صبح زود از خواب بیدار شوید و پشت میز کارشناسی خود برای 8 یا 9 ساعت بنشینید و به مانیتور هم خیره شوید. پایان روز هم خسته‌اید و چشمانتان قرمز شده و می‌خواهید برگردید خانه و بخوابید. یکی از راه‌هایی که پیش رویتان است تا محل کارتان را درست مثل خانه‌تان خوشایند کنید و دیگر چنین احساساتی سراغتان نیاید، این است که دستی به سر و روی دفتر کارتان بکشید. می‌توانید این کار را از ست کردن میز کارشناسی با صندلی کارشناسی، شروع کنید.

اول | اطمینان حاصل کنید طراحی و تم کلی ست است!

پیش از این که با رنگ و بافت شروع کنید، باید اطمینان حاصل کنید تم میز کارشناسی و صندلی کارشناسی شما با یکدیگر و چیزهای اطرافشان ست است. می‌توانید سراغ اجناس دست دوم هم بروید اما اگر دنبال این هستید که همه چیز عالی به نظر برسد، باید کمی بودجه را بیشتر کنید و برای زیبا شدنش تلاش کنید. مثلاً، اگر اتاق و چیزهایی که درون آن است مدرن و معاصر هستند، یک صندلی و میز کارشناسی قدیمی خیلی به آن نمی‌خورد و هیچ تناسبی با دیگر وسایل ندارد.

دوم | مطمئن شوید بافت‌ها، با یکدیگر متناسب هستند!

بافت، چیزی است که باعث می‌شود احساس خاصی به شما دست بدهد. درحالی‌که رنگ‌ها ممکن است ست باشند، بافت و متریال ضرورتاً نیازی نیست که با یکدیگر تناسبی داشته باشند. بافتی که از آن حرف می‌زنیم شامل الگوها، سایه‌های رنگی میز کارشناسی، وزن و چگالی رنگ می‌شود. معمولاً اگر میز کارشناسی و صندلی کارشناسی خود را از یک برند مشابه بخرید احتمال این که همه چیز با هم ست شود زیاد است چرا که طراحان، جهان تصویری تقریباً مشابه و یکدستی دارند.

سوم | میز کارشناسی خود را به لحاظ رنگ با صندلی ست کنید!

روش‌های زیادی برای ست کردن رنگ صندلی و میز کارشناسی وجود دارد. با این حال به خار داشته باشید حتی اگر میز و صندلی شما با هم ست باشند، باز هم باید به این نکته توجه کنید که به باقی چیزهایی که در دفتر محل کارتان است، می‌آیند یا نه!

الف | رنگ‌های روشن

رنگ‌هایی مثل سبزآبی، زرد، آبی آسمانی، سبز روشن، قرمز و … به قدری سنگین هستند که باید به عنوان رنگ دوم مورد استفاده قرار بگیرند. رنگ‌های دوم بیشتر مناسب صندلی‌ها یا دکوری‌هایی است که چشم‌نواز هستند و توجه را به خود جلب می‌کنند.

ب | رنگ‌های خنثی

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

رنگ‌های خنثی که بیشتر در پس‌زمینه قرار می‌گیرند را می‌توانید آزادانه استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل خاکستری و سایه‌های خنثی رنگ‌های دیگر، می‌تواند حسی شبیه فضاهای مدرن و معاصر ایجاد کند. در برخی شرایط شاید کمی حوصله سر بر به نظر برسد اما بسیار خوب و شیک است. با این حال لازم است که رنگ‌های دیگری هم اضافه کنید تا به دفتر کارتان رنگ و بوی تازه‌ای ببخشد. می‌توانید صندلی و میز کارشناسی یکرنگی بگیرید و آن‌ها را با باقی اتاق ست کنید. شاید کمی کسل‌کننده به نظر برسد اما می‌توانید رنگ‌هایی را به عنوان دکوری‌های تزئینی کوچک وارد دفتر کنید که کمی رنگ و ظاهر به آن اضافه کند.

پ | رنگ‌های تیره

رنگ‌های تیره، اعتبار را نشان می‌دهند. رنگ‌های تیره را بیشتر می‌توانید با رنگ‌های خنثی با تاشی از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره هم سنگین هستند مگر این که فضای دفتر شما کمی افسرده کننده باشد. اگر این‌طور است حتماً رنگ‌های دیگری هم اضافه کنید که بهترین ظاهر را بسازید و به آن ظاهر غم‌زده، قناعت نکنید.

برای ست کردن صندلی و میز کارشناسی، چطور باید خرج کنید؟

اگر بودجه زیادی دارد، قطعاً باید بروید سراغ این که سفارشی برایتان بسازند و یک طراح داخلی خوب استخدام کنید. با این حال، اگر سراغ سمساری و دست دوم فروشی بروید، امکان این که چیز بدرد بخوری پیدا کنید، وجود دارد. بیشتر کارخانه‌ها آماده‌اند تا میز کارشناسی خود را با رنگ‌های استانداردی مثل زرد-چوبی، خاکستری، سفید، مشکی و … ارائه دهند. آن‌ها به اندازه اجناس دست دوم، ارزان نیستند اما به هر حال بهتر است از این که سفارشی بخواهند برایتان چیزی بسازند.

در چنین شرایطی چطور انتخاب کنیم؟

در چنین شرایطی باید عوامل مختلف را در نظر بگیرید. اول این که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. در هر کدام از این روش‌های خریدی که گفتیم، شما باز امکان انتخاب دارید. مثلاً می‌توانید از کارخانه‌ها یا شرکت‌هایی، خرید کنید که بهترین و باکیفیت‌ترین صندلی و میز کارشناسی را به شما می‌فروشند. بعد از این باید ببینید، ابعاد اتاقتان چقدر است و چه میزی با چه ابعادی می‌خواهید. بعد از آن به رنگ و بافت و طرحش نگاه کنید و دست آخر که تصمیمتان قطعی شد، اقدام به خرید کنید. برای خرید هم یک راه ساده جلوی پایتان است.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر