پیش از خرید یک یک جلوپایی راحت و ایده‌آل، بایستی به معیارهایی همچون شکل ظاهری، کیفیت جنس و سبک و سیاق طراحی و کاربری انواع جلوپایی‌ها توجه کنید.

یک جلوپایی، بخشی از مبلمان یک اتاق پذیرایی محسوب می‌شود که در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید شده و کاربردهای بسیار زیادی دارد. یک جلوپایی در ساده‌ترین شکل ممکن از یک بخش کوسن‌مانند و یک پایه چوبی تشکیل شده و هدفش فراهم آوردن آسایش و راحتی برای پاهای شما حین لم دادن روی مبل‌تان است. با وجود تنوع در ظاهر، سبک طراحی و کارکردهای یک جلوپایی، در این مقاله قصد داریم شما را با معیارهایی که باید پیش از انتخاب و خرید جلوپایی راحت به آن توجه کنید، آشنا کنیم:

یک جلوپایی چه شکل و شمایلی دارد؟

:اولین معیاری که در خرید یک جلوپایی راحت بایستی به آن توجه شود، شکل آن است:

دایره‌ای

یک جلوپایی راحت دایره‌ای، با پایه چوبی کوچکی که دارد، یک فضای مناسب، راحت و فوق‌العاده برای استراحت پای‌تان فراهم می‌کند. یک جلوپایی دایره‌ای به اتاقی که در معرض غرق شدن در مسیر الگوهای شبکه‌ای و مربعی قرار دارد، عمق و بُعد زیبایی می‌بخشد. سعی کنید این نوع جلوپایی را در مرکز مبلمان‌تان قرار دهید، تا جلب‌توجه کند. و اگر می‌خواهید یک ظاهر، امروزی و شیک به اتاق پذیرایی‌تان ببخشید، این جلوپایی را با یک مبل گرد سِت کنید.

مربعی و مکعبی

یک جلوپایی مربعی معمولاً به صورت سِت و یکجا با مبلمان با ظاهر مربعی به فروش می‌رسد، اما اگر همراه مبلمان‌تان جلومبلی نبود، می‌توانید از انواع جلوپایی‌های سفارشی متناسب با ابعاد مبل‌تان استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید یک جلوپایی مستطیلی بیشتر به کارتان می‌آید، اما خیلی مطمئن نیستید، بهتر است دو یا سه تا جلوپایی راحت مکعبی تهیه کنید؛ بدین شکل، می‌توانید برحسب نیاز آن‌ها را جابجا کنید، به صورت جدا از هم بگذارید یا کنار هم قرارشان دهید.

مستطیلی

بیشتر انواع جلوپایی راحت مستطیلی امروزی، ترکیبی از میزهای عسلی کشودار و بدون کشو هستند و ظاهری فوق‌العاده تماشایی به ست مبلمان‌تان می‌بخشند. اگر فضای کافی داشته باشید، یک جلوپایی مستطیلی همان‌چیزی است که در یک گوشه یا مرکز اتاق پذیرایی‌تان به آن احتیاج دارید.

یک جلوپایی راحت از چه جنسی ساخته می‌شود؟

دومین معیاری که در خرید یک جلوپایی راحت بایستی به آن توجه شود، جنس آن است:

چرمی

انواع جلوپایی چرمی نسبت به سایر نمونه‌های جلوپایی راحت، مزایای ویژه‌ای دارند. این نوع جلوپایی‌ها دربرابر پارگی، جمع‌شدگی یا رنگ‌پریدگی نسبت به سایر پارچه‌ها مستحکم‌تر و مقاوم‌تر هستند. جنس چرمی نرم‌تر و باکیفیت‌تر است و یک جلوپایی راحت در کنار انواع مبلمان محسوب می‌شود.

اگر فضای پذیرایی‌تان بزرگ است، یک جلوپایی چرمی مشکی انتخاب کنید که کاملاً در چشم باشد و از دور از مهمانان‌تان دلربایی کند. اگر اتاق پذیرایی‌تان کوچک است، یک جلوپایی راحت بژرنگ ایده‌آل‌تان خواهد بود.

پارچه

اگر مبلمان خانه‌تان چرمی نیست، پس بهترین گزینه پیش روی‌تان انتخاب یک جلوپایی راحت پارچه‌ای است که در طرح‌ها و رنگ‌های متعدد در بازار وجود دارد. اگر یک جلوپایی به رنگ روشن انتخاب کنید که طراحی مناسبی داشته باشد و با کوسن‌های مبلمان‌تان ست باشد، بیش از هر چیز دیگری در وسط اتاق پذیرایی‌تان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی

چوب خیزران

اگر جلوپایی که قصد استفاده از آن را دارید می‌خواهید در تراس خانه‌تان بگذارید، انتخاب یک جلوپایی راحت از جنس چوب خیزران با جنس مقاوم، سبک و منبت‌کاری‌های گوناگونش در رنگ‌‌بندی‌های متعدد قهوه‌ای، سفید و مشکی به گرما و صمیمیت خانه‌تان می‌افزاید.

فوم

برخی از انوع جلوپایی راحت فومی مقرون‌‌به‌صرفه از جنس پلیرتان ساخته می‌شوند، بسیار راحت هستند و برای کسانی توصیه می‌شود که پادرد دارند و حتماً باید در طول روز، پای‌شان را روی سطحی نرم و انعطاف‌پذیر بگذارند.

یک جلوپایی راحت چه طراحی و ساختاری باید داشته باشد؟

سومین معیاری که در خرید یک جلوپایی راحت بایستی به آن توجه شود، طراحی و ساختار آن است:

محفظه

جلوپایی‌هایی که محفظه دارند، علاوه بر اینکه جای مناسبی برای آسایش و رفاه پای‌تان فراهم می‌کنند، از فضای محفظه‌شان می‌شود به عنوان جایگاهی برای پتوهای مسافرتی که ممکن است بخواهید حین چرت زدن روی مبل و دراز کردن پای‌تان رو جلوپایی به آن نیاز پیدا کنید، به کارتان می‌آید. همچنین بازی‌های تخته‌ای‌تان را هم می‌توانید در آن محفظه‌ها بگذارید.

مجهز به بالش جداشونده

این جلوپایی‌های دومنظوره به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر استفاده از آن‌ها به عنوان یک جلوپایی شیک، امروزی و فوق‌العاده جذاب، بتوانید با جداشدن بالش، از آن به عنوان یک میز عسلی برای پذیرایی از مهمانان‌تان استفاده کنید.

تخت‌خواب‌شو

یک سری دیگر از انواع جلوپایی وجود دارد که در زمان سر زدن مهمانان ناخواسته به یک تخت‌خواب بدل می‌شوند و می‌توانید به عنوان یک میزبان دوست‌داشتنی از دوستان و  با آن شب را پذیرایی کنید.

مبلمان خانگی نیلپر

مبلمان خانگی پاپلی جیوانی