یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که افراد بعد از خرید سرویس خواب خود دارند این است که چه کارهایی انجام دهند تا باعث افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب شود.

احتمالاً دلایل مختلفی وجود دارد که آدم روی می‌آورد به این که دنبال افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب باشد. یکی از آن‌ها می‌تواند این باشد که تختخوابتان صدا می‌دهد یا باعث می‌شود تشکتان کیفیتش را از دست بدهد. احتمال این که در شرایط اقتصادی فعلی پول این را نداشته باشید که سرویس خوابی نو بخرید، کاملاً وجود دارد و منطقی هم هست. پس بهتر است دنبال افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب باشید تا اینکه بخواهید در فروشگاهی دنبال خرید نوی آن بگردید. در این مطلب قرار است به روش‌های مختلفی که از طریق آن می‌توانید دوام سرویس خواب خود را افزایش دهید، خواهیم پرداخت.

افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب

هیچ چیزی بدتر از این نیست که سرویس  خوابتان صدا بدهد یا تکان بخورد. به جای این که کلی پول صرف خرید سرویس خوابی جدید بکنید، می‌توانید خودتان دوام آن را افزایش دهید و کیفیت خوابتان را بهبود ببخشید. در ادامه روش‌هایی را به شما معرفی کرده‌ایم. بسته به اینکه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید هر کدام از راه‌های زیر را استفاده کنید.

سرویس خواب نیلپر

سرویس خواب پاپلی جیوانی

مواد لازم جهت افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب!

دریل، پیچ و سرویس خواب!

راه اول:اولین راه این است که باید همه پیچ‌های تختخوابتان را چک کنید که یک وقت یکی از آن‌ها شل نشده باشند. حتی پایه‌ها را هم بررسی کنید. پیچ هرز یا به طور کلی هرز شدگی پیچ و مهره اتفاقی شایع است که در تختخواب‌ها می‌افتد اما خبر خوب این که به راحتی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. تنها کافی است یک پیچ‌گوشتی یا آچار بردارید و آن‌ها را سفت کنید.

راه دوم:ممکن است بر اثر خوابیدن مدام و مستمر بر روی تختخواب، چوب‌های زیرین آن جابجا شده باشند. که طبیعی هم هست. این چوب‌ها که به آن‌ها مفاصل تختخواب هم میگویند اگر جابجا شوند می‌توانند باعث بی‌ثباتی تختخواب و درنتیجه از بین رفتن دوام سرویس خوابتان شوند و باعث شوند تشکتان تکان بخورد. بهتر است روی چوب‌ها پارچه بگذارید تا بر اثر ضربه آسیب نبینند و سپس با چکش، دوباره آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید.

راه سوم:برای افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب برای تختخواب‌هایی که وسطشان تخته چوب هست، یکی از راه‌ها این است که چوب‌هایی را به وسط آن اضافه کنید و تعدادشان را بیشتر کنید. این کار جلوی جابجا شدن چوب‌ها و درنتیجه جابجا شدن تشک را می‌گیرد و وزن را بین چوب‌ها پخش می‌کند، درنتیجه دوام سرویس خوابتان بیشتر خواهد شد.

چگونه یک تختخواب شکسته را درست کنیم؟

اگر کمی دیرتر برای افزایش دوام تختخوابتان اقدام کنید، این احتمال وجود دارد که با شکستگی تختخوابتان روبرو شوید. اما باز هم مشکلی نیست و می‌شود آن را حل کرد. همیشه امید هست. چنین مشکلی، بسیار رایج است و معمولاً در قسمت‌های میانی تختخواب رخ می‌دهد. در چنین شرایطی، بهتر است مطابق مراحلی که در ادامه می‌آید عمل کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید:

1. بعد از اینکه تشک را از تختخواب بیرون آوردید، همه لته­ها را سر جایش برگردانید و درحالی‌که دارید با آن قسمت شکسته شده سر و کله می‌زنید، سعی کنید آن را از همان جای شکستگی نصف کنید.

2. سپس کل آن قسمت را با چسب چوب به همدیگر بچسبانید.

3. سپس از یک بست استفاده کنید تا دو طرف تکه جدا شده را به یکدیگر وصل کنید. بگذارید این بست تا زمانی که این دو قسمت به یکدیگر بچسبند، همان‌جا بماند. مثلاً به مدت یک شب، خوب است.

4. روز بعد برای افزایش دوام سرویس خواب با روکش چوب، حتماً مطمئن شوید چوب‌ها را با فاصله کم از هم سر جایشان قرار دهید و از چسبیده شدن آن قسمت شکسته شده هم مطمئن شوید.

شستشوی مدام سرویس خواب می‌تواند آن را از بین ببرد!

سرویس خواب شما چه بالش و چه روتختی و موارد دیگری که سرویس خواب را تشکیل می‌دهند، بسیار ظریف هستند. حتماً پیش از اینکه هر کدام از آن‌ها را بشویید، درباره‌شان بخوانید که از چه متریالی درست شده‌اند. مثلاً اگر ابریشم باشد، به این سادگی نیست که آن را بیندازید داخل ماشین لباس‌شویی چرا که ممکن است آن را از بین ببرد. دستورالعمل برخورد با هر سرویس خواب مثل آن یکی نیست. پس بهتر است به خوبی درباره‌شان مطالعه کنید و سپس دست به کار شوید و آن را بشویید. حواستان به این نکات باشد تا به مشکلات جدی برخورد نکنید. خیلی‌ها سرویس خوابی می‌خرند و در همان لحظه نخست تصمیم می‌گیرند، پیش از این که از آن استفاده کنند، آن را بشویند و بعد از شستشو، سرویس خوابشان از بین می‌رود. برخی از مدل‌های سرویس خواب را صرفاً باید با بخارشوی، شست و برخی دیگر را به‌سادگی می‌شود درون ماشین لباس‌شویی انداخت.

چگونه عمرشان را طولانی کنیم؟

مسلماً هرچه بیشتر وقت بگذارید و سعی کنید، سرویس خوابتان را تمیز نگه دارید، عمری طولانی‌تر خواهد داشت. مرتب کردن مستمر آن به طور روزانه و همچنین انجام مراقبت‌هایی مثل این که چطور آن را بشویید یا چطور آن را اتو کنید یا به طور کلی چطور با آن برخورد کنید، مسائل بسیار مهمی است که به شما کمک می‌کند عمر سرویس خوابتان را افزایش دهید. این که هر از گاهی سعی کنید آن را با بخارشوی تمیز نگه دارید، از جمله کارهایی است که می‌تواند عمر محصولتان را افزایش دهد. نکته مهم بعدی این است که توجه کنید در جایی که قرار است از سرویس خوابتان استفاده کنید، دمای هوا به چه صورت است و در چه جغرافیایی هستید؟ همه این موارد می‌تواند باعث افزایش احتمال رطوبت و پوسیدگی شود.

مراقب وسایلتان باشید چرا که جبران خسارت، آسان نیست!

در این مطلب به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌شود دوام سرویس خواب با روکش چوب را افزایش داد. مواردی را بالاتر مورد بحث قرار دادیم و نکاتی گفتیم که به شما در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کند.

سرویس خواب نیلپر

سرویس خواب پاپلی جیوانی