میز جلومبلی یکی از آن چیزهایی است که همه سالن‌های پذیرایی به آن نیاز دارند. اما این که چه شکل و شمایلی داشته باشند و رنگشان چجوری باشد، همیشه سؤال است و مسئله!

همیشه این سؤال وجود دارد که آیا سالن پذیرایی به میز جلومبلی نیاز دارد یا نه. از هر طراح داخلی و دکوراسیونی که بپرسید به شما خواهند گفت بله! چرا سالن زیبایی بسازید اگر قرار نیست از آن هیچ استفاده‌ای بکنید. به همین خاطر است که همیشه پیش از اینکه شروع به خرید کنید به این فکر می‌کنید که فلان وسیله را قرار است کجا بگذارید. برای سالن پذیرایی‌تان، احتمالاً کارهایی که می‌کنید شامل تماشای تلویزیون، مهمانداری و همچنین ریلکس کردن با خانواده باشد. پس سالن پذیرایی جایی است که قرار است راحت باشید.

حالا میز جلومبلی را وارد سالن پذیرایی‌تان کنید. بعد از این که می‌نشینید، مهم‌ترین چیز در سالنتان می‌شود چرا که این همان چیزی است که نوشیدنی‌تان را می‌توانید روی آن بگذارید، کنترل تلویزیون، کتاب، مجله و غیره و مهم‌تر از همه میز جلومبلی امکانی است برای قرار دادن پاهایتان. هر سالن پذیرایی نیاز به یک میز جلومبلی دارد و در این مطلب قرار است به حقایقی درباره میز جلومبلی بپردازیم که ممکن است پیش از این، درباره‌شان، نمی‌دانستید.

ابعاد میز جلومبلی

میز جلومبلی و عسلی نیلپر خانگی

میز جلومبلی و عسلی پاپلی جیوانی

میز جلو مبلی و عسلی استیل هامون

ما همیشه پیش از اینکه توصیه کنیم کدام میز جلومبلی برای سالن پذیرایی‌شان بهتر است، پیشنهاد می‌کنیم اول از همه ارزیابی کنند میز جلومبلی مورد نظرشان باید چه ابعادی داشته باشد. میز جلومبلی باید بین 35 تا 45 سانتی‌متر باشد و چیزی که مشخص است این که نباید از 60 سانتی‌متر فراتر برود. پس اگر نگاهی به سالن پذیرایی‌تان بیندازید می‌توانید ببینید به چه نوع میز جلومبلی ای نیاز دارید. برای هر سالن پذیرایی بزرگی، دو میز جلومبلی کنار یکدیگر را در نظر بگیرید. اگر سالن پذیرایی‌تان زیادی بزرگ است که باز هم می‌توانید به تعداد میز جلومبلی اضافه کنید.

حواستان به شکل آن باشد!

فضاهای مختلف و نقشه‌های متفاوت سالن پذیرایی نیاز به میز جلومبلی متفاوتی دارند اما اینجا مسئله مهمی وجود دارد. برای سالن‌های پذیرایی کوچک‌تر، بهتر است سراغ میز جلومبلی مربعی یا مستطیلی بروید. اگر سالن پذیرایی‌تان بزرگ و دل‌باز است و زیاد قرار است اطراف میز جلومبلی رفت و آمد باشد، بهتر است سراغ میز جلومبلی گرد بروید. به لحاظ زیبایی‌شناسی، بهتر است تعادلی میان شکل مربعی و دایره‌ای در فضا ایجاد کنیم، به همین خاطر اگر بیشتر مبلمان و وسایل (مثلاً مبل، گلدان، شومینه و …) مربع باشند، میز جلومبلی گرد می‌تواند تعادل ایجاد کند. در عوض، اگر مبلمان خانه‌تان گرد است و آینه بزرگ دایره‌ای شکل دارید، بهتر است میز جلومبلی مستطیلی یا مربعی استفاده کنید. با این کار، در سالن پذیرایی خانه‌تان، تعادل ایجاد می‌کنید و به لحاظ زیبایی‌شناسی، به مراتب بهتر است.

اتاق را تکمیل کنید!

هیچ سالنی نباید همه چیزش شبیه هم باشد. درست مثل شکل که درباره‌اش بالاتر حرف زدیم. یک میز جلومبلی می‌تواند امکانی باشد برای اینکه چیز تازه‌ای را وارد فضا کنید. پس اگر مبلتان از پارچه مخملی است یا المان‌های سنتی دارید، یک میز جلومبلی پر زرق و برق می‌تواند تضاد بسیار زیبایی ایجاد کند. یا اگر اهل این هستید که بنشینید روی مبل یا کاناپه و مشغول تماشای تلویزیون شوید، سعی کنید میز جلومبلی ای انتخاب کنید که اگر پایتان را روی آن می‌گذارید، آسیبی نبیند یا خراب نشود.

چیدمان درست و حسابی میز جلومبلی

وقتی میز جلومبلی خودتان را انتخاب کردید، وقتش است بروید سراغ اکسسوری­ها. برای سالن پذیرایی خانوادگی که احتمالاً در آن تلویزیون تماشا می‌شود، شما نیاز دارید که فضای کافی برای قرار دادن پا و نوشیدنی‌تان داشته باشید. میز جلومبلی با یک قفسه کوچک پایین‌تر از آن می‌تواند به خوبی این فضا را برایتان تأمین کند چرا که می‌توانید کتاب یا مجلات خود را در قفسه پایینی آن بگذارید و پا و باقی چیزها را روی میز جلومبلی. به همین سادگی. سعی کنید از اکسسوری­های کوتاه استفاده کنید چرا که باید بتوانید آن طرف میز را به خوبی ببینید. هر چیز بلند می‌تواند جلوی دیدتان را نسبت به تلویزیون بگیرد. از جمله مواردی که می‌توانید به میز اضافه کنید می‌شود به کتاب، جعبه دستمال کاغذی، کنترل تلویزیون، شمع یا هر چیزی که زیاد از آن استفاده می‌کنید، اشاره کرد.

میز عسلی

حالا این را هم بگوییم که همه خانه‌ها قرار نیست میز جلومبلی داشته باشند. به عبارت دیگر، می‌توانید از میز عسلی هم در برخی شرایط خاص استفاده کنید. مهم این است که چیزی کاربردی در سالنتان وجود داشته باشد –یک یا دو میز عسلی که داشته باشید می‌تواند کار همان میز جلومبلی را برایتان به خوبی انجام دهد. بستگی دارد که شما چه نیازهایی دارید که می‌خواهید با استفاده از میز جلومبلی برطرفشان کنید.

خود میزهای جلومبلی

برخی مبل‌ها، کنار دسته‌شان، میزهای کوچکی دارند که در این صورت احتمال رویکرد شما را در انتخاب میز جلومبلی کمی تغییر خواهند داد. بسیاری از انواع این مبل‌ها، یک یا چند طرفشان میز دارد و در این صورت دیگر نیازی نیست پایتان را روی میز جلومبلی بگذارید. فرصت و امکان بیشتری برایتان فراهم خواهد بود تا از میز شیشه‌ای یا فلزی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از میز جلومبلی کوچک‌تری استفاده کنید تا در هنگام رفت و آمدهایتان کمتر مزاحمتان شود و جلوی دست و پایتان را بگیرد. بالاتر درباره شکل میز جلومبلی گفتیم و اینجا میگوییم وقتی مراسم یا مهمانی خاصی قرار است برگزار کنید، میز گرد همیشه بهتر از میز مربعی یا مستطیلی عمل می‌کند. گوشه‌های میز مربعی می‌تواند فضای بیشتری بگیرد و در عین حال پای افراد نیز مدام به آن گیر بکند و آسیب ببینند.

میز جلومبلی و عسلی نیلپر خانگی

میز جلومبلی و عسلی پاپلی جیوانی

میز جلو مبلی و عسلی استیل هامون