اگر شما هم شبیه اکثریت مردم زندگی می‌کنید، احتمالاً وقت زیادی را نشسته پشت میز کامپیوتر صرف ‌می‌کنید. اگر یک شغل دفتری دارید، این تقریباً قطعی است که هر روز ساعت‌ها پشت کامپیوتر می‌نشینید. بدون یک صندلی راحت و مراقبت‌کننده، بدن شما ممکن است تحت فشار عظیمی  قرار گیرد که در نتیجه مشکلاتی مثل دردهای پشت و گردن و استقرار نادرست به وجود آمده است. سرمایه‌گذاری روی یک صندلی میز کامپیوتر راحت و مناسب، ضروری است. البته اگر که می‌خواهید آنقدر که بدن احتیاج دارد، از آن مراقبت کنید.

صندلی که انتخاب می‌کنید در حالت ایدئال باید طراحی ارگونومیک داشته باشد. باید به اندازه کافی از پاها، کمر، بازوها و گردن شما مراقبت کند. این موضوع کمک می‌کند که دردها را به حداقل برسانید. هم‌زمان کارکردن  مناسب با صفحه کلید و موس برایتان ممکن می‌شود.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

بهترین و راحت‌ترین صندلی میز کامپیوتر چه خصوصیاتی دارد

چهار نکته کلیدی در انتخاب صندلی میز کامپیوتر وجود دارد؛ ارتفاع قابل تنظیم، دسته‌های قابل تنظیم، پشتی  و تکیه‌گاه سر استاندارد.

این امکانات به شما اجازه می‌دهد که صندلی را کاملاً به تناسب بدن خود تنظیم کنید.

هنگام انتخاب صندلی میز کامپیوتر، باید به دنبال مدلی باشید که حمایت‌‌کننده‌های کمری خوبی دارد. وقتی قسمت پایین کمر شما با صندلی پر شود، به صورت اتوماتیک باعث می‌شود که صاف روی صندلی بنشینید. این راست نشستن، دردهای گردنی را کاهش خواهد داد.

به همین ترتیب، باید یک صندلی‌ با دسته‌های قابل‌تنظیم انتخاب کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد که دسته‌ها را در حالتی قرار دهید که ارتفاع مناسب برای نگه داشتن بازوهای شما داشته باشند. این امکان دردهای شانه را به حداقل خواهد رساند. ارتفاع مناسب حالتی است که آرنج شما به صورت نود درجه روی دسته‌ها قرار گیرد. اگر دسته‌ها آنقدر پایین باشند که بازوی شما به جای تکیه بر آرنج، آویزان باقی بماند، در طولانی مدت دچار دردهای شانه و کتف خواهید شد.

برعکس، اگر دسته‌ها برای بدن شما زیادی بالا باشند و با تکیه بر آن‌ها شانه‌ها هم سطح گوش‌ها شوند، فشردگی عضلات و درد شانه و گردن ایجاد خواهد شد.

ارتفاع پشتی صندلی موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. پشتی صندلی باید وقتی به آن تکیه می‌دهید، محافظ سر شما باشد. البته شما در تمام طول نشستن روی صندلی از تکیه‌گاه سر استفاده نمی‌کنید و فقط وقتی به کارتان می‌آید که به خودتان استراحتی بدهید و نگاهتان از صفحه کامپیوتر بردارید.

در آخر باید حواستان به داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی باشد. با این قابلیت شما می‌توانید با توجه به فیزیولوژی خود صندلی را بالاتر یا پایین‌تر بیاورید تا به ارتفاع درست برای بدن شما برسد. در حالت ایدئال وقتی که روی صندلی نشسته‌اید و زانوهای شما با زاویه درست خم شده‌اند، پاهای شما باید هم‌سطح با کف قرار گیرد.  اگر قد شما به حدی کوتاه است که در پایین‌ترین حالت صندلی هم کف پای شما هم‌سطح با زمین نمی‌شود، حتماً باید از زیرپایی استاندارد استفاده کنید. برخی صندلی های کامپیوتر خودشان قطعه زیرپایی دارند.

این یک خرید لوکس نیست

خریدن یک صندلی میز کامپیوتر راحت و استاندارد چیزی بیشتر از فقط یک خرید لوکس است. اگر شما بیشتر از حد خاصی زمان پشت کامپیوتر صرف می‌کنید، این یک خرید ضروری محسوب می‌شود. بدون یک صندلی میز کامپیوتر خوب ممکن است درگیر مشکلات مزمنی مثل درد گردن، کمردرد، سندروم تونل کارپال و مشکلات دیگری شوید که با نشستن نادرست ایجاد می‌شوند.

پس، یک صندلی میز کامپیوتر  قابل تنظیم می‌تواند کار با کامپیوتر را برای شما بسیار آسان‌تر کند  و دردهای عضلانی را کاهش دهد.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر