این روزها با محبوبیت بار و کانتر در خانه‌ها، استفاده از صندلی بار به بخشی ضروری از آشپزخانه‌ها تبدیل شده است. اما قبل از خرید یک صندلی بار فاکتورهایی وجود دارد که بهتر است درنظر بگیرید. در ادامه نکاتی را آورده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد چطور یک صندلی بار مدرن متناسب با نیاز و دکوراسیون خود انتخاب کنید.

بلندی استاندارد برای بار و صندلی بار چقدر است؟

حتماً شما هم دقت کرده‌اید وقتی پشت کانتر یا بار می‌نشینیم چیزی آزاردهنده‌تر از این نیست که بلندی صندلی مناسب نباشد. به‌جز اینکه نشستن روی صندلی‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند راحت نیست، این صندلی‌ها ظاهر خوبی هم ندارند.

متوسط بلندی استاندارد بار عددی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر از زمین است. بنابراین معمولاً باید صندلی‌ای انتخاب کنید که بین ۷۵ تا ۹۵ سانتی‌متر باشد. دقت کنید فاصله ایدئال بین نشیمن‌گاه و زیر میز بار معمولاً حدود ۲۵ سانتی‌متر است. پس برای انتخاب صندلی مناسب، فراموش نکنید پیش از خرید، ارتفاع بار را (از زمین تا زیر میز) اندازه بگیرید.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر

تکلیف مهمان‌های قدبلند یا قدکوتاه چیست؟

اندازه‌گیری فاصله نشیمن‌گاه تا میز قدم مهمی است تا مطمئن شوید هر کسی با هر قدی به راحتی بتواند از صندلی و بار استفاده کند. اما برای انطباق کامل می‌توانید سراغ صندلی‌های بار با قابلیت تنظیم ارتفاع بروید. صندلی بار مدرن تنظیم‌پذیر همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که کودک و نوجوان درحال رشد دارند. به‌علاوه شما خواهید توانست این صندلی‌ها را نه ‌فقط برای بار بلکه برای میز تحریر و میز نهارخوری با ارتفاع‌های متفاوت استفاده کنید.

چگونه تشخیص دهیم چند صندلی برای فضای پشت بار نیاز داریم؟

انتخاب صندلی بار با ارتفاع مناسب فقط نیمی از کار است. حالا باید ببینید بار شما چند صندلی لازم دارد. تعداد زیاد صندلی، کانتر شما را شلوغ می‌کند و صندلی‌های کم هم فضاهای خالی بر جا می‌گذارد. مهم‌ترین فاکتور در اینجا این است که افراد بتوانند به ‌راحتی صندلی خود را ترک کنند و بدون اینکه آرنج‌هایشان به ‌هم برخورد کند، کنار هم غذا بخورند.

برای اطمینان از این موضوع باید سعی کنید صندلی‌هایتان بین ۶۵ تا ۷۵ سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند. این عدد را با اندازه‌گیری فاصله نقطه وسط نشیمن‌گاه هر صندلی از صندلی دیگر به دست آورید. همچنین دقت کنید بین آخرین صندلی و دیوار حداقل ۳۵ سانتی‌متر فاصله باشد.

چه نوع صندلی انتخاب کنیم؟

بعد از اندازه‌گیری‌های لازم، نوبت به انتخاب و خرید صندلی می‌رسد. اینجاست که با انبوهی از مدل‌های صندلی بار مدرن موجود در بازار مواجه می‌شوید که با دکوراسیون و نیازتان متناسب است.

نکته‌ای که لازم  است در اینجا مورد نظر قرار دهید، این است که اگر مانند خیلی از افراد عادت دارید اکثر کارهایتان را پشت بار و موقع غذا خوردن رفع و رجوع کنید و بنابراین قرار است روزانه مدت زیادی از وقتتان را روی صندلی بار بگذرانید، حتماً حواستان باشد صندلی‌ای را انتخاب کنید که پشتی داشته باشد تا بتوانید به کمرتان استراحت دهید.

ضمناً به یاد داشته باشید صندلی‌های بار بدون پشتی کمی فضای خانه را غیررسمی می‌کند.

صندلی اداری نیلپر

مبلمان اداری نیلپر

میز اداری نیلپر